ایران پرسمان
پرداخت تسهیلات کرونا ویژه فعالان حوزه گردشگری در خراسان شمالی
سه شنبه 11 آذر 1399 - 11:23:55
وزارت رفاه
ایران پرسمان - معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از اختصاص تسهیلات کرونا ویژه فعالان حوزه گردشگری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی؛ محمد اربابی گفت: تسهیلات جدید مطابق مصوبه هفتم مهرماه ستاد ملی مقابله با کرونا، به تمام کسب و کارهای گردشگری با توجه به نوع فعالیت، بزرگی و کوچکی واحد، درجه و ستاره اختصاص می‌یابد. بر این اساس، تاسیسات گردشگری می‌توانند از حداقل 16 میلیون تومان تا 900 میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 12 درصد و با دوره تنفس حدود 6 ماه بهره‌مند شوند.
وی افزود: مبلغ این وام به تفکیک برای راهنمایان گردشگری 20 میلیون تومان، دفاتر خدمات مسافرتی بین 150 تا 300 میلیون تومان، شرکت‌های حمل و نقل گردشگری 80 میلیون تومان، موسسات آموزش گردشگری 60 میلیون تومان، شرکت‌های عامل تطبیق 50 میلیون تومان، ارزیابان و عوامل تطبیق 16 میلیون تومان، اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی براساس تعداد اتاق، مساحت و درجه واحد بین 80 تا 200 میلیون تومان، هتل‌ها بر حسب ستاره و تعداد اتاق از 200 تا 900 میلیون، و هتل‌آپارتمان‌ها، متل‌ها و مهمانپذیرها به تفکیک درجه و تعداد اتاق از 200 تا 350 میلیون تومان تعیین شده است.
معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: سفره‌خانه‌های سنتی و واحد‌های پذیرایی بین‌راهی، مراکز سرگرمی و تفریحی، مجتمع‌های گردشگری و آب‌درمانی دارای مجوز فعالیت از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی براساس نوع و درجه واحد بین 100 میلیون تا 350 میلیون تومان می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.
اربابی گفت: به منظور حمایت از فعالان حوزه گردشگری، بازپرداخت تسهیلات بانکی موضوع این دستورالعمل تا اردیبهشت سال 1400 مشمول دوره تنفس خواهد بود.
وی افزود: تمامی تأسیسات و فعالان گردشگری می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه و از قسمت مخصوص تسهیلات گردشگری در خواست خود را ثبت کنند.
شایان ذکر است مهلت ثبت نام تا پایان آذرماه جاری است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/225124/پرداخت-تسهیلات-کرونا-ویژه-فعالان-حوزه-گردشگری-در-خراسان-شمالی
بستن   چاپ