ایران پرسمان
ششمین نشست مرکز منطقه‌ای رامسر با حضور معاون سازمان محیط زیست برگزار شد
پنجشنبه 13 آذر 1399 - 01:26:10
ایران پرسمان - ششمین نشست مدیریتی مرکز منطقه ای رامسر صبح امروز، دوازدهم آذرماه، در سازمان حفاظت محیط زیست کشور به صورت برخط برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ، در این جلسه نمایندگان سازمان حفاظت محیط‌زیست، دبیرخانه کنوانسیون رامسر از ژنو، برنامه توسعه سازمان ملل متحد، کمبسیون ملی یونسکو، وزارت امور خارجه، مرکز منطقه ای رامسر در مرکز و غرب آسیا بصورت آنلاین شرکت کردند. 
در این نشست احمدرضا لاهیجان زاده، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها و مدیر بورد مدیریتی مرکز منطقه ای رامسر، ضمن خوشامدگویی به اعضای جلسه، فعالیت‌های انجام شده برای اجرای مفاد کنوانسیون رامسر در کشور را به شرح زیر مطرح کردند:
- اجرای مراسم پنجاهمین سالگرد تصویب کنوانسیون رامسر در شهر رامسر با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی بصورت ویدئو کنفرانس با هدف احیای نام ایران و شهر رامسر که در سال 1349 محل تصویب کنوانسیون حفاظت از تالاب‌ها و مسیر پرندگان مهاجر با عنوان کنوانسیون رامسر انتخاب شد. 
- عقد موافقتنامه همکاری با اتحادیه اورپا به منظور اجرای طرح ملی احیای تالاب بین‌المللی دریاچه هامون در سال 2020 میلادی . این طرح با کمک 10 میلیون یورویی اتحادیه اروپا از حدود شش ماه پیش شروع شده است. 
- براساس توافق بین سازمان حفاظت محیط زیست و مرکز منطقه ای رامسر در مرکز و غرب آسیا برای اجرای طرح سیپا، مبلغ 100 هزار دلار اعتبار در سال 2020 میلادی در نظر گرفته شده است.
- عقد موافقتنامه همکاری دولت ژاپن و سازمان حفاظت محیط زیست به مبلغ یک میلیون دلار برای توسعه کشاورزی پایدار در محدوده تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه 
- راه اندازی شبکه ژئوپروتال تالاب‌های ایران در سال 2020. این شبکه تا انتهای امسال با زبان انگلیسی نیز راه‌اندازی و مقر شده در روزجهانی تالاب‌ها رونمایی شود. شبکه مذکور، امکان توسعه به کشورهای تحت پوشش مرکز منطقه ای رامسر در مرکز و غرب آسیا را نیز دارد. 
- استفاده از دانش سنجش از راه دور تالاب‌های کشور که در مراحل پایانی است. این شبکه، در نهایت به وبسایت مرکز منطقه ای رامسر در مرکز و غرب آسیا متصل می شود تا قابل استفاده برای کشورهای تحت پوشش مرکز مورد نظر نیز باشد.
در ادامه جلسه، شهرام فداکار، مدیر مرکز منطقه ای رامسر در مرکز و غرب آسیا، گزارش سالانه سال 2020 را ارائه کرد و برنامه‌ها و اقدامات تهیه شده برای سال 2021 را در اختیار اعضا قرار داد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/225950/ششمین-نشست-مرکز-منطقه‌ای-رامسر با-حضور-معاون-سازمان-محیط-زیست-برگزار-شد
بستن   چاپ