ایران پرسمان
نخستین مرحله یارانه دستمزد به حساب کارفرمایان خوزستان واریز شد
شنبه 13 دي 1399 - 17:40:49
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از واریز نخستین مرحله یارانه دستمزد به حساب 65 کارفرما در شهرستان های استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، ارسلان غمگین با اعلام این خبر اظهار کرد: نخستین مرحله یارانه دستمزد به حساب 65 کارفرما در شهرستان های امیدیه، اهواز، ایذه، باغملک، دزفول، رامشیر، رامهرمز، شادگان، گتوند، لالی، مسجدسلیمان و هندیجان واریز شد تا از مزایای این طرح منتفع شوند.
وی افزود: به همین منظور به ازای هر نفر نیروی کار، مبلغ 5 میلیون و 731 هزار و 281 ریال معادل 30 درصد حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار به حساب کارفرمایان ثبت نام شده واریز شد.
غمگین یادآور شد: دیگر کارفرمایان نیز می توانند با مراجعه به سامانه pyd.mcls.gov.ir یا مراجعه به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان های سراسر استان از این طرح استفاده کنند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطرنشان کرد: این طرح با هدف کاهش هزینه های بکارگماری نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال در بازار کار، حمایت از بنگاه های بخش های تعاونی و خصوصی به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در استان اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: در این طرح جویندگان کار با تحصیلات متوسطه (دیپلم ) و بالاتر، با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که سن آن ها از 37 سال تمام بیشتر نباشد(برای آقایان طول دوره خدمت سربازی به حداکثر سن افزوده می شود) وبرای زنان سرپرست خانوار جویندگان کار نیز شرط سنی تا سقف 45 سال تعیین می شود.
غمگین عنوان کرد: سقف بهره مندی هر کارگاه حداکثر تا 5 برابر میانگین لیست نیروهای بیمه شده در تامین اجتماعی در 12 ماه گذشته است که البته بنگاه های جدید التاسیس از این بند مستثنی هستند.
وی ادامه داد: مدت و میزان پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر جوینده کار با تایید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا سقف 12 ماه است.
غمگین در خصوص شرایط برخورداری کارفرما از طرح یارانه دستمزد گفت: کارفرما باید دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی و دارای کد بیمه کارگاهی باشد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/237829/نخستین-مرحله-یارانه-دستمزد-به-حساب-کارفرمایان-خوزستان-واریز-شد
بستن   چاپ