ایران پرسمان
​منصوری در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: رونق اشتغال نیازمند اجرای ایده های کاربردی است
يکشنبه 14 دي 1399 - 14:27:14
وزارت رفاه
ایران پرسمان - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فارغ از تسهیلات و وام‌های بانکی، رونق اشتغال نیازمند طراحی و اجرای ایده‌های کابردی به ویژه در اولویت‌‌بندی ظرفیت‌ها است.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ، عیسی منصوری در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و بازدید از طرح‌های اشتغالزایی و نشست با مدیران اجرایی شهرستان بروجن گفت: اتکا به تسهیلات و پیگیری برای دریافت وام بیشتر، بی‌شک به رونق اشتغال منجر نمی‌شود بلکه باید برنامه هدفمندی ترسیم کرد که محور آن تمرکز بر اولویت‌های هر منطقه است.
وی افزود: استانها برای حوزه اشتغال خود باید دارای برنامه بلندمدت باشند و ظرفیت‌های مهم منطقه خود را شناسایی کنند تا با شکوفایی این ظرفیت‌ها سایر بخش‌ها هم از منافع آن بهره‌مند شوند.
منصوری با تاکید بر حمایت کسب‌و‌کارها، تصریح کرد: طرح‌هایی که تاکنون شروع شده و نیمه‌کاره مانده یا با مشکل مواجه شده‌اند به گونه‌ای باید برنامه‌ریزی شود که با رفع این مشکلات طرح‌ها تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد و یا اگر کار جدیدی شروع می‌شود هدف گذاری‌ها به شکلی باشد که این طرح‌ها به نتیجه برسد.
معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان بروجن در حوزه اشتغال اظهارکرد: کشاورزی، گردشگری و صنعت از مهمترین ظرفیت‌های این شهرستان به شمار می‌رود که برای اشتغالزایی در این حوزه‌ها تمرکز شده است.
الله کرم نصیری افزود: 30 درصد جمعیت شهرستان بروجن روستایی است و در بخش بوم‌گردی و گردشگری از جمله در چغاخور اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است اما محدودیت‌هایی در قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری وجود دارد که امید است با رفع مشکلات آیین‌نامه‌ای بتوان از این طرح ها به نحو مطلوبی بهره‌گیری کرد.
در این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگانی از بخش‌ خصوصی فعال در حوزه کشاورزی و گردشگری به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند.
همچنین بازدید از مجتمع دامداری و گلخانه بروجن، هتل و مجتمع اقامتی الماس، مجتمع گلخانه صیفی جات از مهمترین برنامه‌های این سفر به شهرستان بروجن بود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/238259/​منصوری-در-چهارمحال-و-بختیاری-عنوان-کرد--رونق-اشتغال-نیازمند-اجرای-ایده-های-کاربردی-است
بستن   چاپ