ایران پرسمان
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارومیه: تاب آوری اقتصادی را در حمایت از تعاونی ها جستجو می کنیم
يکشنبه 14 دي 1399 - 14:27:17
وزارت رفاه
ایران پرسمان - معاون امور تعاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در نشست با هیات رییسه اتاق تعاون آذربایجان غربی گفت: درشرایط تحریم و رویارویی با اثرات شیوع کرونا در اقتصاد و برای توسعه تاب آوری اقتصاد کشورمان ، از تعاونی ها حمایت می کنیم.

به گزارش روابط عمومی تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی، محمد کبیری گفت: تعاونی ها که با مشارکت مردم شکل می گیرند موجب تقویت اقتصادخانواده می شوند ودرمقایسه با سایربخش ها هزینه کمتری ایجاد می کنند.
کبیری افزود: بخش تعاون در حال حاضردر بخش دولتی و هم غیردولتی نیازمند اصلاح و ارایه راهبرد جدید برای احیا و گسترش اعتماد عمومی است و این بخش نمی تواند بارسنگین تخلفات اتفاق افتاده در تعاونی های متخلف را همچنان بر دوش بکشد.
وی افزود: تغییر ریل خدمت هرچند سخت و دشوار است ولی باید تلاش کنیم شفافیت در بخش تعاون گسترش یابد و دراین راستا فاز دوم سامانه جامع تعاون کشور را راه اندازی کرده ایم.
وی سپس با اشاره به نقش و اهمیت صندوق های ضمانت در توسعه فرهنگ تعاون در کشور گفت: صندوق ضمانت تعاون باید طرح های توجیه دار اقتصادی را برای سرمایه گذاری و مشارکت به مردم معرفی کند .
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دراین نشست با قدردانی از همسویی و رویکرد مشترک اتاق تعاون آذربایجان غربی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در جهت گسترش بخش تعاون گفت: تعامل داخلی به خصوص بین بانک توسعه تعاون ، صندوق ضمانت ، اتاق تعاون و تعاونی ها برای بهبود خدمات دهی به تعاونگران گسترش یابد .
رییس اتاق تعاون استان آذربایجان غربی نیز در این نشست از راه اندازی کمیسیون های تخصصی در اتاق تعاون استان خبر داد و گفت: طی سال جاری و در بخش آموزش، 163 دوره آموزشی برای پیله وران در قالب 33 هزار و 420 نفرساعت برگزار شده که ثمره آن آموزش 4340 نفر پیله ور در استان آذربایجان غربی بوده است.
باقر خلیلی همچنین گفت: از سال 1395 تاکنون در مرکز داوری اتاق تعاون استان آذربایجان غربی 690 پرونده داوری ثبت شده که این رقم برای سال جاری 181 فقره بوده است .
رییس اتاق تعاون آذربایجان غربی گفت: رویکرد جدید و همسویی اتاق تعاون استان و اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی آذربایجان غربی علاوه بر ایجاد آرامش خاطر در تعاونگران، موجب رشد این بخش در استان می شود.
در این نشست تعدادی از روسا و مدیران عامل اتحادیه های تعاونی در باره مشکلات اجرایی سامانه جامع تعاون ، اختیارات در استان ، عدم همراهی بانک توسعه تعاون ، دریافت مالیات و عدم تمدید کارت پیله وری و مشکلات ثبت عضویت در سامانه صحبت کردند .

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/238260/معاون-امور-تعاون-وزارت-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-در-ارومیه--تاب-آوری-اقتصادی-را-در-حمایت-از-تعاونی-ها-جستجو-می-کنیم
بستن   چاپ