ایران پرسمان
238 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان قزوین پرداخت شد
يکشنبه 14 دي 1399 - 19:45:09
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از تشکیل هزار و 649 پرونده اشتغال روستایی در استان و پرداخت 238 میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان قزوین،رضا گروسی مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان قزوین افزود: این میزان تسهیلات برای اشتغال سه هزار و 908 نفر در استان از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت شده است.
وی با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی در شهرستان‌های استان، اضافه کرد: در آبیک 29 میلیارد و 800 میلیون تومان، آوج 12 میلیارد و 700 میلیون، البرز 12 میلیارد و 900، بوئین زهرا 64 میلیارد و 900 میلیون، تاکستان 35 میلیارد و 900 میلیون و شهرستان قزوین 81 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین، تحقق پرداخت سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی استان را ناشی از تعامل و همکاری خوب بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی با کمیته‌های فنی استانی و شهرستانی و تدابیر و حمایت‌های استاندار، حوزه اقتصادی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و فرمانداران دانست.
وی توسعه کارآفرینی را بهترین راه ایجاد اشتغال پایدار در مناطق شهری و روستایی استان قزوین توصیف کرد و افزود: باید با همکاری و عزم جدی دستگاه‌های اجرایی زمینه تحقق این هدف را فراهم کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: کارآفرینی به معنای ایجاد فرصت، خلق ایده و خطرپذیری در ایجاد یک فرصت شغلی یا بنگاه اقتصادی است که با تشکیل تیم‌های کاری و تعاونی و اشتراک ایده‌ها و سرمایه‌ها به خلق فرصت‌های شغلی جدد منجر می‌شود.
گروسی گفت: توسعه اشتغال، نیازمند توسعه مهارت، ارتقای فناوری و سرعت بخشیدن به برنامه‌ها است که با نقش آفرینی همه دستگاه‌های اجرایی استان محقق خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تحقق کارآفرینی در مناطق روستایی استان به عنوان یک ضرورت، نیازمند توسعه فرهنگ کارآفرینی و بسترسازی جهت تربیت و پرورش کارآفرینان روستایی است که بدون همراهی و همکاری سازمان‌های دولتی و غیردولتی و برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی و مشاوره محقق نخواهد شد.
وی تصریح کرد: یکی از اهداف اجرای این قانون، مهاجرت معکوس به روستاها بوده که با پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی تا حدودی تحقق یافته است.
طبق سرشماری سال 95، 952 هزار و 149 نفر از جمعیت استان قزوین در نقاط شهری و 321 هزار و 610 نفر نیز در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.
به لحاظ خانوار نیز 295 هزار و 19 خانوار استان قزوین در شهرها و 102 هزار و 144 خانوار نیز در روستاها اقامت دارند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/238404/238-میلیارد-تومان-تسهیلات-اشتغال-روستایی-در-استان-قزوین-پرداخت-شد
بستن   چاپ