ایران پرسمان
برگزاری مانور بزرگ اورژانس اجتماعی بهزیستی استان البرز
سه شنبه 16 دي 1399 - 14:51:27
وزارت رفاه
ایران پرسمان - به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی مانور بزرگ اورژانس اجتماعی بهزیستی با حضور کارشناسان و متخصصان در پایگاه های مختلف در سطح شهرستان های استان البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز، اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی البرز در خصوص اجرای این مانور اجتماعی گفت: یکی از دغدغه های شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی گره گشایی از مشکلات افراد نیازمند بود و ما امروز تلاش می کنیم با اجرای این مانور کار کوچکی برای افرادی که نیازمند خدمات بهزیستی هستند انجام دهیم.
وی به تشریح خدمات اورژانس اجتماعی البرز پرداخت و افزود: مراکز فوریت های اورژانس اجتماعی تحت نظارت بهزیستی استان البرز در چهار شهرستان کرج، فردیس، نظر آباد و ساوجبلاغ فعالیت می کنند و همچنین سه پایگاه خدمات اجتماعی سیّار در شهرستانهای نظرآباد، ساوجبلاغ وفردیس مشغول خدمت رسانی هستند.
مدیرکل بهزیستی استان البرز اظهار کرد: تخصصی بودن، در دسترس بودن، به موقع بودن و ارائه خدمات روانی ـ اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از اهداف برجسته اورژانس اجتماعی به شمار می رود.
حیدری تصریح کرد: نحوه پذیرش مددجویان به دو صورت خود معرّف و ارجاعی هستند و ارجاعات نیز به دو شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی 123 ، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه های گوناگون) و برون سازمانی (از طریق مراجع قضایی، مراجع انتظامی و سایر سازمان ها و نهادها) صورت می گیرد و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهره مند خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی نجات کرج ، پاسخگویی به کلیه تماس گیرندگان درخصوص افراد درمعرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی را برعهده داشته و ارجاعات مرتبط به هر شهرستان را به واحدهای خدمات سیار و مداخله در بحران آن مراکز اعلام می کند.
همچنین دو شهرستان در سطح استان ( شهرستان کرج به عنوان مرکز سطح یک با ظرفیت پذیرش و نگهداری 12 مددجو و شهرستان ساوجبلاغ به عنوان مرکز سطح دو ، با ظرفیت پذیرش و نگهداری 4 مددجو) به دختران و زنان درمعرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی فاقد سرپناه امن، به صورت شبانه روزی ارائه خدمت می کند .

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/239248/برگزاری-مانور-بزرگ-اورژانس-اجتماعی-بهزیستی-استان-البرز
بستن   چاپ