ایران پرسمان
تعاونی‌های راکد وغیر فعال استان قزوین ساماندهی می شوند
سه شنبه 16 دي 1399 - 14:51:31
وزارت رفاه
ایران پرسمان - معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از اجرایی شدن دستورالعمل نحوه تعیین وضعیت و بازسازی تعاونی‌های غیر فعال در استان قزوین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ، سید جلیل حسینی معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از اجرایی شدن دستورالعمل نحوه تعیین وضعیت و بازسازی تعاونی‌های غیر فعال در استان قزوین خبر داد و افزود: در حال حاضر 825تعاونی فعال در استان در قالب تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی با ایجاد 10 هزار و 333 فرصت شغلی فعالیت می‌کنند و تا کنون 259 تعاونی غیرفعال نیز از مجموع 2436 تعاونی راکد و غیر فعال منحل شده اند .
سید جلیل حسینی تصریح کرد: اعضای کمیته تعیین وضعیت تعاونی های راکد و غیر فعال استان قزوین در سال جهش تولید در تلاشند تا ضمن شناسایی مشکلات تعاونی های مذکور نسبت به رفع موانع ادامه فعالیت آنها تصمیم‌گیری و مساعدت لازم را به عمل آورند.
وی تصریح کرد: طی بررسی های کارشناسی متاسفانه تعدادی از این شرکت ها نیز مشمول انحلال هستند و در صورت تامین اعتبار لازم و عدم موانع قانونی، تا پایان سال جاری تعیین تکلیف خواهند شد.
وی گفت: البته تعداد قابل توجهی از آنها مشمول انحلال قانونی هستند که در این راستا به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های عظیم اجتماعی و اقتصادی ناشی از توفیق نیافتن و رکود این تعاونی‌ها و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های قانونی، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/239249/تعاونی‌های-راکد-وغیر-فعال-استان-قزوین-ساماندهی-می-شوند
بستن   چاپ