ایران پرسمان
در دیدار منصوری با فرمانداران شرق مازندران مطرح شد: طرح های تولیدی فراگیر در اولویت اعطای تسهیلات هستند
يکشنبه 21 دي 1399 - 12:50:58
وزارت رفاه
ایران پرسمان - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:طرح های تولیدی فراگیر عام بیشتری که در واقع جنبه مرکزیت در یک منطقه دارد، در اولویت برای دریافت تسهیلات کم بهره و حتی بلاعوض هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مازندران،عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در جلسه مشترک فرمانداران شرق مازندران که با حضور غلامرضا شریعتی،نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی و کامران اصغری مدیر کل تعاون،کار و رفاه مازندران برگزار شد، با بیان این که در شرایط اقتصادی فعلی ایجاد طرح جدید تولیدی منطقی نیست،گفت:در این شرایط باید تلاش کرد تا اشتغال موجود را حفظ کنیم و واحد های تولیدی و یا نیمه تعطیل را در اولویت قرار دهیم.
وی افزود: واحد تولیدی که بنای کارش تماما با اخذ تسهیلات باشد،سرانجام خوبی نخواهد داشت.
منصوری گفت:برای گسترش یک محصول تولیدی تنها اعطای تسهیلات کافی نیست و باید تمامی بسترهای گسترش یک محصول تولیدی توسط فرد تولید کننده فراهم شود.
معاون وزیر کار گفت:تسهیلات اشتغالزایی باید برای تولیدکنندگانی باشد که به صورت پایلوت و متناسب با نیاز منطقه و تقاضای بازار باشد.
کامران اصغری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه با بیان این که حمایت از طرح های اشتغال روستایی به صورت مدیریتی کار خود را انجام داده است،گفت:در حال حاضر یکی از بزرگ ترین مشکلات در بحث اشتغال زایی نبود نیروی متخصص و یا اصطلاحا تن ندادن بسیاری از افراد جویای کار در واحدهای کارگری است.
وی با بیان اینکه حمایت از اشتغال زایی تنها به معنی اعطای تسهیلات نیست،افزود:باید تلاش کرد تا افراد جویای کار به دنبال مهارت آموزی و آموزش های تخصصی متناسب با نیاز روز استان باشند.
اصغری با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی کار در بین جوانان گفت: باید به مزیت مناطق در استان مازندران برای ایجاد اشتغال توجه بیشتری شود.
غلامرضا شریعتی نماینده مجلس نیز در این جلسه با اشاره به نرخ 40 درصدی بیکاری در شرق استان،گفت:شهرستان های نکا،بهشهر و گلوگاه دارای ظرفیت ها و بسترهای فراوانی برای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان جویای کار است.
وی با تاکید بر ضرورت بستری واحد در بحث حمایت از اشتغالزایی در استان گفت: وجود مرکزی واحد برای حمایت از حوزه اشتغال موجب ساماندهی نیروهای کار و ابزارهای اشتغالزایی در شرق مازندران خواهد شد.
شریعتی گفت:جایگاه فعلی شرق استان در بحث نرخ بیکاری فاصله زیادی تا نقطه ایده آل دارد و انتظار می رود توجه بیشتری به این موضوع مهم شود.
تقویت بسترهای اقتصادی در روستاها از برنامه های اصلی دولت بوده است
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید تقویت و ایجاد بسترهای مناسب اقتصادی و اشتغالزایی در روستاها بوده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی،در حاشیه بازدید از طرح های گلخانه ای روستای خرماکلای قائم شهر با اشاره به اهمیت و حمایت از اشتغال و اقتصاد روستایی در کشور اظهارکرد: متاسفانه قبل از انقلاب سیاست بر مبنای حمایت از شهری و صنعتی شدن کارخانه ای بود و اهمیتی به مناطق روستایی وجود نداشت.
وی افزود: طبق نظر داوران بین المللی و آمارهای موجود بعد از پیروزی انقلاب یکی از برنامه های اصلی در کشور بحث حمایت زیرساخت های روستایی و بحث عمران و آبادی روستاها بوده است.
منصوری با بیان این که عمران و آبادانی در روستا موجب شده که در چند دهه گذشته بحث زیر ساخت های اقتصادی و اشتغال روستایی منسوخ بماند،گفت:یکی از برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید تقویت و ایجاد بسترهای مناسب اقتصادی و اشتغالزایی در روستاها بوده است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:حمایت از اقتصاد روستایی موجب می شود تا به رغم اشتغالزایی برای بومی های منطقه جمعیت روستایی هم افزایش پیدا کند.
گفتنی است: روستای خرماکلای شهرستان قائم شهر با جمعیتی حدود 1200 نفر و 340 خانوار در دو سال اخیر با حمایت دولت و با پیگیری های استانداری مازندران، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه های تخصصی در قالب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از محل منابع صندوق توسعه ملی و از طریق سامانه کارا، نسبت به ساخت بیش از 250 واحد گلخانه لیمو ترش، گل و گیاه، سبزی و صیفی اقدام کرده و اکنون شاهد بهره برداری گلخانه‌ها، تولید و صادرات محصولات این گلخانه ها هستیم که این اقدام بزرگ دولت و مردم باعث ایجاد اشتغال پایدار در این روستا شده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/240168/در-دیدار-منصوری-با-فرمانداران-شرق-مازندران-مطرح-شد--طرح-های-تولیدی-فراگیر-در-اولویت-اعطای-تسهیلات-هستند
بستن   چاپ