ایران پرسمان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان: توسعه مهارت موجب بهره وری و ارتقاء جایگاه نیروی کار می شود
يکشنبه 21 دي 1399 - 12:51:27
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان، توسعه مهارت را موجب بهره وری و ارتقاء جایگاه نیروی کار دانست .

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، اسماعیل غنیان در آ یین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان و جلسه شورای مهارت با اشاره به اینکه سمنان در 10 سال گذشته جزو استانهای با کمترین نرخ بیکاری در کشور بوده است، گفت: به طور متوسط سالانه 10 هزار نفر در استان جویای کار هستند.
وی افزود: در سال 98، بیش از 68 درصد از جویندگان کار در استان سمنان فاقد مهارت بودند که این رقم در 9 ماهه سال جاری 55درصد است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: در سال 98 بیش از 65 درصد افراد به کار گمارده شده فاقد مهارت بودند که این رقم در 9 ماهه سال جاری به 47 درصد رسیده است.
غنیان متوسط نرخ دانشجویان در استان سمنان 2 برابر متوسط کشوری دانست و گفت: توجه به مهارت آموزی و استخدام افراد شاغل دارای مهارت در ارتقاء سلامت اجتماعی در جامعه و افزایش بهره وری تاثیرگذار است.
وی گفت: براساس آمار، میزان پایداری افراد دارای مهارت در کسب و کار 2ونیم برابر افراد بدون مهارت است و در میان مدت 10درصد تولید ناخالص داخلی را بالا می برد.
این آئین به ریاست علیرضا آشناگر، استاندار سمنان و با حضور علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشو ر برگزار شد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/240178/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-سمنان--توسعه-مهارت-موجب-بهره-وری-و-ارتقاء-جایگاه-نیروی-کار-می-شود
بستن   چاپ