ایران پرسمان
موردی از بیماری کرونا در مراکز بهزیستی زنجان گزارش نشده است
يکشنبه 21 دي 1399 - 12:51:55
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: موردی از بیماری کرونا در مراکز بهزیستی استان گزارش نشده است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمد محمدی قیداری از وجود 22 هزار معلول در استان زنجان خبر داد و عنوان کرد: اطلاعات این تعداد معلول در سامانه بهزیستی استان ثبت شده است .
وی با بیان این که تعداد 63 مرکز غیردولتی روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل، کلینیک مددکاری و موسسات مردم نهاد در حوزه معلولین و توانبخشی فعالیت دارند، افزود: بیش از 9 هزار معلول از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان بر لزوم مناسب سازی مبلمان شهری در استان تاکید و تصریح کرد: ساختمان‌های قدیمی پزشکان، آزمایشگاه‌ها، فیزیوتراپی‌ها با همکاری نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی نیاز به مناسب سازی دارند .
محمدی قیداری با بیان اینکه در این میان بهزیستی استان سالمندان را هم تحت پوشش دارد، بیان کرد: استان زنجان 111 هزار سالمند دارد که از این تعداد چهار هزار سالمند معلول تحت پوشش بهزیستی استان هستند .
وی ادامه داد: از این تعداد سالمند 457 نفر از سالمندان معلول بیماری زمینه‌ای دارند .
مدیرکل بهزیستی استان زنجان تاکید کرد: 85 درصد از فوتی‌های کرونا در استان زنجان سالمندان هستند و به تامین سلامتی سالمندان بسیار توجه می‌شود .
محمدی قیداری با بیان این که جمعیت سالمندی در استان زنجان رو به افزایش است، یادآور شد: بهزیستی به توانمندسازی سالمندان بسیار تأکید دارد .
وی خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار و 200 نفر در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان زنجان نگهداری می‌شوند و موردی از بیماری کرونا در مراکز بهزیستی گزارش نشده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/240185/موردی-از-بیماری-کرونا-در-مراکز-بهزیستی-زنجان-گزارش-نشده-است
بستن   چاپ