ایران پرسمان
وزیر بهداشت آمریکا هم ترامپ را تنها گذاشت
شنبه 27 دي 1399 - 11:31:02
ایران پرسمان - رسانه‌ها خبر داده‌اند الکس اِیزار وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در اعتراض به حمله هواداران ترامپ به کنگره، از سمت خود استعفا کرده است.

به گزارش جام نیوز ، آلکس ایزار، وزیر بهداشت آمریکا از سمت خود کناره‌گیری کرده و دلیل آن را حمله هواداران دونالد ترامپ به کنگره ذکر کرده است.
ایزار در نامه به ترامپ، حمله به کنگره را "حمله به دموکراسی" خوانده است.
آقای ایزار در نامه خود گفته است اقدامات و بیانات پس از انتخابات نوامبر ممکن است "میراث دولت را لکه دار کند." ایزار یکی از متحدان نزدیک آقای ترامپ به شمار می‌رفت.
به دنبال حمله به کنگره، شماری از مقامات دولت آمریکا از جمله وزیر امنیت داخلی از سمت‌های خود کناره‌گیری کردند.
مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در ارتباط با حملات اخیر به کنگره به اتهام "تشویق شورش" استیضاح کرده است. او اولین رئیس جمهور در تاریخ این کشور است که دو بار استیضاح می‌شود. آقای ترامپ قرار است در مجلس سنا محاکمه شود.
وزیر بهداشت آمریکا گفته است تا روز چهارشنبه، روز انتقال قدرت در آمریکا در سمت خود باقی می‌ماند. جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا روز 20 ژانویه در مراسمی در واشنگتن، قدرت را از آقای ترامپ تحویل خواهد گرفت.
ترامپ گفته است بر خلاف سنت مرسوم، در این مراسم شرکت نخواهد کرد.
اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا می‌گوید گروه‌های شبه‌نظامی حامی دونالد ترامپ در صدد برگزاری تجمع‌های مسلحانه در مراکز 50 ایالت آمریکا هستند.
قرار است تدابیر شدید امنیتی برای برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن اعمال شود.
20 هزار نیروی گارد ملی در تامین امنیت مراسم تحلیف آقای بایدن مشارکت خواهند کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/242513/وزیر-بهداشت-آمریکا-هم-ترامپ-را-تنها-گذاشت
بستن   چاپ