ایران پرسمان
سرپرست اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی بوشهر: انجام کارگروهی و نظرات کارشناسی در تصمیم گیری و سیاست گذاری های کارآفرینی مهم است
شنبه 27 دي 1399 - 11:33:10
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مصدق کشاورزی با اشاره به ایجاد تشکل های حرفه ای و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تصریح کرد : انجام کارگروهی و نظرات کارشناسی نماینده کانون کارآفرینان در تصمیم گیری و سیاست گذاری های کارآفرینی مهم است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ؛ سرپرست اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در جمع کارآفرینان استان بوشهر اظهارکرد: درعصری که ارتباطات فردی جای خود را به ارتباطات گروهی سپرده است و جوامع بر اساس عقل و فکر جمعی اداره می‌شوند می‌توان به نقش تشکل‌ها در اداره جامعه آگاهانه پی برد و جایگاه آنها را به درستی تعریف و تبیین کرد.
مصدق کشاورزی با اشاره به ایجاد تشکلات حرفه ای و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تصریح کرد : انجام کارگروهی و نظرات کارشناسی نماینده کانون کارآفرینان در تصمیم گیری و سیاست گذاری های کارآفرینی مهم است .
وی ایجاد کانون کارآفرینی منسجم، قوی و مطالبه گر برای شناسایی موانع و آسیب شناسی فضای کسب و کار استان ضروری دانست .
کشاورزی با بیان این مطلب که در جریان هر دگرگونی اجتماعی، درک و شناخت انتظارات مردم و سیاست‌گذاری و رهنمود دهی بر اساس خواست‌ها از پیش فرض‌های تهیه و اجرای هر برنامه توسعه است، افزود : اگر چنین تفکری وارد فرآیند توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شود به جهت‌گیری هوشمندانه و عقلایی منجر خواهد شد و جامعه با هزینه و مانع بسیار کمتری به اهداف مورد نظر خواهد رسید.
کشاورزی در ادامه با اشاره به این موضوع که در شرایط فعلی باید از هر منظری که به آینده اقتصاد و صنعت کشورها نگاه کنیم، بیان کرد: راه ادامه حیات و تعالی وترقی آنها ،حضور و مشارکت فعال مردم در چارچوب نهاد های مدنی و تشکل های صنفی-تخصصی، در کلیه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی است و هیچ نظام سیاسی از پایایی و مانایی برخوردار نمی شود مگر پایه های ماندگاری و بالندگی خود را بر نهاد های اقتصادی و اجتماعی مدنی و مردمی مستقر کرده باشد و تشکل های صنعتی مستقل و برخوردار از دانش روز و آینده نگر، از مهمترین نهاد های پایایی و مانایی نظام ها در جهان معاصرند.
کشاورزی اضافه کرد : در جامعه امروز، تشکل های صنفی وحرفه ای جایگاه مناسبی در مجامع ملی و محلی و بین المللی پیدا کرده اند لذا استفاده از نهادهای مدنی، به عنوان حلقه های واسط بین دولت و جامعه به منظور تسهیل ارتباط، ارائه درخواستها و مطالبات و نیز امر نظارت و پیگیری، از تجارب مثبت بشری در جوامع مختلف است که در قالب تشکل های صنفی نمایان می شوند و در حوزه اقتصادی از جمله کسب و کار نیز، تشکلها همواره جایگاه خاصی دارند و می توانند فضای مساعدی برای تعامل مناسب و سازمان یافته بین بنگاه های اقتصادی و حاکمیت به وجود آورند.
سرپرست اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان بوشهر در پایان گفت: در دنیای امروز، تشکل ها پای ثابت هر مشارکت فعالانه در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستند و این مهم می تواند به تسهیل در انجام امور مرتبط با اقشار مختلف جامعه منجر شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/242528/سرپرست-اداره-کل-تعاون-،کار-و-رفاه-اجتماعی-بوشهر--انجام-کارگروهی-و-نظرات-کارشناسی-در-تصمیم-گیری-و-سیاست-گذاری-های-کارآفرینی-مهم-است
بستن   چاپ