ایران پرسمان
رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:
انجام 12 هزار و 379 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی مازندران
شنبه 27 دي 1399 - 11:33:26
وزارت رفاه
ایران پرسمان - رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: به منظور حسن اجرای قانون کار و آیین نامه های حفاظتی و بهداشتی در 9 ماهه امسال 12 هزار و 379 مورد بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار استان انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، سمانه نوری در وبینار هم اندیشی بازرسان کار استان در تشریح اقدامات 9 ماهه اداره بازرسی کار اداره کل از صدور 705 گواهینامه صلاحیت ایمنی در راستای اجرای تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری وبررسی 10 هزار فرم درخواست مشاغل سخت و زیان آور در کمیته های استانی خبر داد و بیان کرد: در 9 ماهه امسال 2 هزار و 918 مورد بازدید گشت اتباع بیگانه غیر مجاز صورت گرفته که در این بازدیدها 568 نفر اتباع خارجی غیر مجاز شناسایی شدند.
رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بر ضرورت پایش و ارزیابی مستمر ساختمانهای اداری و تجاری و درمانی مشمول قانون کار جهت پیشگیری از حوادث تلخ مشابه ساختمان پلاسکو و کلینیک کسری تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت پیش گیری از حوادث و دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانون مدیران و کارمندان مصوب رییس قوه قضاییه ماده 105 باید به صورت متقن و دقیق اجرا شود.
نوری با تاکید بر لزوم استفاده از سیستم گرمایشی مناسب در کارگاهها و ممنوعیت استفاده از شعله های باز ادامه داد: چک لیست های پایش رعایت پروتکلهای بهداشتی مقابله با کرونا باید در پایان هر هفته ارسال شود.
وی نظارت جدی بر جایگاههای سوخت و اجرای دقیق آیین نامه نحوه تأمین ایمنی جایگاههای عرضه فرآورده نفتی و گاز طبیعی فشرده به خودرو، استقرار مسئولین ایمنی در جایگاههای سوخت را مورد تاکید قرار داد و افزود: پیمانکاران متخلف از اجرای دقیق مقررات و آیئن نامه های حفاظتی جهت پیگیری در کمیته های بررسی صلاحیت استانی و در صورت نیاز تعلیق و ابطال گواهینامه های و برخورد قانونی با کارفرمایان متخلف به اداره بازرسی استان معرفی گردند.
رییس اداره بازرسی کار اداره کل همچنین اجرای دقیق برنامه راهبردی اداره کل بازرسی در خصوص طرح بازرسی و کاهش حوادث در معادن پر خطر،بازرسی مستمر از معادن و برخورد قضایی با کارفرمایان متخلف ،اجرای ماده 105 قانون کار در چندین کارگاه معدنی پرخطر،برگزاری دوره های آموزشی برای کارگران معدن و تعامل با سازمان صنعت ،معدن ،تجارت و سازمان نظام مهندسی معدن و اجرای بازرسی های هدفمند و نظارت مستمر بر کارگاههای ساختمانی در راستای کاهش حوادث این بخش را از اقدامات مهم 9 ماهه امسال عنوان کرد.
مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز بر لزوم توجه و اهتمام جدی همکاران و بازرسان در دسترسی به اهداف و عملکرد پیش بینی شده تا پایان سال تاکید کرد و گفت: آمار ماهیانه در مورد بازرسی از کارگاه های پر خطر، اتباع بیگانه و آمار مرتبط با شیوع ویروس کرونا بطور هفتگی مورد نظر وزرات متبوع است و باید بموقع ارسال شود.
حسن فلاحی خواستار توجه جدی به نامه رئیس قوه قضاییه درباره دستور العمل مرتبط با ترک فعل و اهمال بررسی درانجام وظایف در سطح شهرستان های تابعه شد و افزود: گزارش های مرتبط با صلاحیت ایمنی شرکت های پیمانکاری می بایست دقیق و کامل ارسال شود.
گفتنی است در پایان مصوبات اخیر شورایعالی حفاظت فنی در خصوص بررسی مشاغل سخت و زیان آور در کارگاههای تعطیل تشریح شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/242534/انجام-12-هزار-و-379-مورد-بازرسی-از-واحدهای-تولیدی-مازندران
بستن   چاپ