ایران پرسمان
چرا برای هواپیما در باند فرودگاه قوس آب درست می‌کند؟
شنبه 27 دي 1399 - 11:33:47
ایران پرسمان - سیارک / «تابناک با تو» - چیزهای عجیب و غریب زیادی در دنیای هواپیمایی وجود دارد. به عنوان مثال ، روشی برای ایجاد قوس آب برای هواپیما وجود دارد. این کار به منظور شستن پس از یک پرواز طولانی و دشوار انجام نمی شود. جالب ترین چیز این است که ایجاد چنین قوسهایی از فناوری هواپیما کاملاً اخیراً آغاز شده است. وقت آن است که دریابیم چرا جت های قدرتمند آب بر روی هواپیما هایی که از باند عبور می کنند روشن می شوند.

ایران پرسمان

زیبا به نظر می رسد.
همانطور که در بالا اشاره شد ، "قوس آب" برای هواپیماها به هیچ وجه یک روش فنی نیست. در واقع ، این یکی از سنت های زیبایی است که در سال های اخیر در فرودگاه های مختلف جهان محبوبیت گسترده ای پیدا کرده است. آنها به افتخار وقایع مهم قوس می زنند. به عنوان مثال ، هنگام ورود اولین پرواز یا ورود یک مدل هواپیمای کاملاً جدید به فرودگاه.
واقعیت جالب : سنت ایجاد "طاق آب" از نیروی دریایی به هواپیمایی آمد. این آیین در میان ملوانان وجود داشته است.

ایران پرسمان

یک سنت زیبا
اعتقاد بر این است که اولین "طاق آب" توسط کارمندان فرودگاه سالت لیک سیتی در اواخر دهه 1980 برای کاپیتان یکی از بوئینگ 767 ساخته شد که پس از چندین دهه خدمت سرانجام بازنشسته شد. در دهه 1990 ، این سنت به سرعت محبوبیت یافت ، ابتدا در ایالات متحده ، سپس در کشورهای اروپایی ، و خیلی زود این رسم در سراسر جهان آغاز شد. تجهیزات اطفا حریق فرودگاه "قوس آب" را می سازند.

ایران پرسمان

در تمام دنیا تمرین می کنند.
تنها موردی که ایجاد طاق در زیر آن نیز دارای مفهوم منفعت طلبانه است ، فصل زمستان است. در این زمان می توان از "قوس های آب" آب گرم برای شستن برف از بدنه هواپیما استفاده کرد. پس از آن ، بدنه هواپیما با ترکیبات ویژه ای ، از جمله یک افزودنی ضد خوردگی و اتیلن گلیکول پوششداده می شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/242541/چرا-برای-هواپیما-در-باند-فرودگاه-قوس-آب-درست-می‌کند؟
بستن   چاپ