ایران پرسمان
معاون وزیر کار در سمنان: 62 هزار زن سرپرست خانوار در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کردند
شنبه 27 دي 1399 - 14:13:23
وزارت رفاه
ایران پرسمان - معاون فرهنگی اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سمنان گفت: ٦٢هزار و ٥٨٩ از ثبت‌نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در کشور را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، ابراهیم صادقی‌ فر در حاشیه نشست شورای مسکن استان سمنان، مجموع ثبت‌نام کنندگان واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن‌ از جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور را ٣٥٨هزار نفر ذکر کرد .
وی ادامه داد: دولت برای کمک به جامعه هدف، جامعه کارگری، بازنشستگی، مستمری‌بگیر، زنان سرپرست خانوار شاغل کارگری و دهک‌های یک تا سه کشور تسهیلات و کمک‌هایی را در طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته است تا این قشر در ادامه پرداخت‌ها دچار مشکل نشوند .
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: برنامه‌های حمایتی از افرادی که آورده اولیه برای ساخت خانه در طرح اقدام ملی مسکن را پرداخت کردند به زودی اعلام می‌شود .
وی بیان کرد: شمار زنان سرپرست خانوار شاغل کارگری 8 هزار و 951 نفر است و حدود 21 هزار و 724 نفر از زنان سرپرست خانوار در دهک‌های یک تا سه قرار دارند و کمک این قشر از جامعه برای خانه‌دار شدن در اولویت دولت است .
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ساخت 200 هزار واحد مسکونی برای جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور در قالب طرح اقدام ملی مسکن هدف گذاری شده است .
وی یادآور شد: از مجموع 850 هزار نفر ثبت‌نام کننده واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن‌ از جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور، 175 هزار نفر در فرایند ثبت نام، پرداخت آورده اولیه و تکمیل موجودی قرار گرفتند .
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور که در فرآیند ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن واجد شرایط معرفی شدند تا پایان دی امسال برای پرداخت اولیه آورده فرصت دارند .
بازنشستگان و کارگران تسهیلات مصالح ساختمانی می گیرند
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همچنین در جریان سفر خود به استان سمنان گفت: این وزارتخانه ، برای خرید مصالح ساختمانی مورد نیاز احداث مسکن بازنشستگان و کارگران تسهیلات می دهد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، ابراهیم صادقی فر در نشست شورای مسکن استان سمنان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرکت‌هایی دارد که در عرصه تولید سیمان و فولاد فعال هستند و از آن جایی که عمده ساختمان ها به این دو کالا نیاز دارند، در تفاهم نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی مقرر شده برای گروه‌های هدف وزارت تعاون، این مصالح ساختمانی تامین شود .
وی افزود: به این منظور بانک توسعه تعاون با تامین اعتباری بالغ بر هفت هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار در این طرح و بقیه طرح های مسکن گروه های هدف وزارت خانه مشارکت خواهد نمود .
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش بینی شده با اجرای این الگو قیمت تمام شده مسکن برای این افراد تا ٢٠ درصد کاهش یابد .
وی ابراز امیدواری کرد: مصالح دیگری در بخش های کاشی، سرامیک، درب و پنجره UPVC هم به فهرست مصالح ساختمانی دارای تسهیلات اضافه شود .
صادقی فر افزود: شرکت‌های تعاونی‌ که در زمینه ساخت مسکن کارگران فعال هستند مشکلی برای دریافت این تسهیلات ندارند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/242620/معاون-وزیر-کار--در-سمنان--62-هزار-زن-سرپرست-خانوار-در-طرح-ملی-مسکن-ثبت‌نام-کردند
بستن   چاپ