ایران پرسمان
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس: کار در بهزیستی جهاد واقعی است
شنبه 27 دي 1399 - 14:13:52
وزارت رفاه
ایران پرسمان - نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیرکل بهزیستی البرز گفت : کار در بهزیستی جهاد واقعی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز،علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در این جلسه گفت : زحمات مجموعه بهزیستی استان بسیار قابل تقدیر است و هر کس در این نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیتی بر عهده دارد و با اخلاص برای مردم کار میکند سزاوار تقدیر و تشکر است.
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد وآسارا در مجلس شورای اسلامی افزود : تنها جایی که معلولین امید دارند بهزیستی است و تنها جایی که ملجأ معلولین است بهزیستی است، انقلاب ما انقلاب مستضعفین است و اینها هم به نوعی مستضعف هستند و باید به ایشان توجه ویژه شود و ما نیز به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه داریم از مجموعه ای که در کشور وجود دارد به نام سازمان بهزیستی و به معلولین خدمت رسانی میکند حمایت کنیم.
وی بیان کرد: در قانون استخدامی 3 درصد از استخدام هایی که انجام میشود باید از جامعه معلولین باشد و این که این قانون رعایت میشود یا نه موضوعی است که سازمان بهزیستی باید مطالبه کند و بُعد نظارتی نماینده اینجا نمود پیدا می کند که باید از گزارش هایی که شما به ما می دهید و اگر در جایی این قانون رعایت نشده است همراه شما باشیم و باید تلاش کنیم که نهادینه و اجرایی شود و به صرف قانون گذاری اکتفا نشود.
علیرضا عباسی در رابطه با صدا و سیما گفت : صداوسیمای البرز باید در برنامه های مختلف از حضور رابط ناشنوایان بهره مند باشد که عزیزان با مشکل شنوایی بتوانند از برنامه ها استفاده کنند.
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد وآسارا در مجلس شورای اسلامی افزود : هر کاری که در شهر انجام می شود باید اول مطالبه شما باشد و ما هم به عنوان ناظر باید در کنار شما پیگیری نماییم و هر برنامه عمرانی وغیر عمرانی باید یک پیوست حمایت از معلولین نیز داشته باشد، مثلا در احداث مترو، ایستگاه مترو جایی که معلول می خواهد از آن استفاده کند تعبیه گردد و یا در مورد اتوبوس یا خیابان ها یک معلول نابینا می خواهد استفاده کند این موضوعات باید مدنظر ما باشد که در انجام این امور پیوست حمایت از معلولین وجود داشته باشد.
وی یاد آور شد : متاسفانه بعضی افراد به این موضوع توجه نمی کنندکه ما اصلا در جامعه معلول داریم، باید برای این افراد ذهنیت ایجاد کرد و شما هم باید به دنبال این موضوع باشید که این امور اجرا شود و این موضوع را جوری هدایت و حمایت کنیم که نخستین ذهنیتی که شکل میگرد، این باشد که شخص معلول چگونه می تواند از این امکانات استفاده کند.
علیرضا عباسی اظهار کرد: بحث حمایت هایی که می شود باید به صورت فراگیر باشد و به صورتی نباشد که موجب احساس تبعیض شود علی الخصوص درباره معلولین، در قبال این قشر باید با صبر و شکیبایی برخورد شود، چون برخی از این معلولین ممکن است درگیر مشکلات اعصاب و روان باشند یا ممکن است کاملا سالم باشد ولی مسائل مختلفی همچون مسائل اقتصادی و تبعیض های اجتماعی باعث شود کنترلی روی این موضوع نداشته باشد و موضوع تکریم ارباب رجوع این جا معنا پیدا میکند و ما باید به مجموعه خویش توصیه نماییم که در این زمینه ها مراقب باشند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/242627/نماینده-مردم-کرج،-فردیس،-اشتهارد-و-آسارا-در-مجلس--کار-در-بهزیستی-جهاد-واقعی-است
بستن   چاپ