ایران پرسمان
236 هزار خانوار در استان تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند
شنبه 27 دي 1399 - 14:13:55
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر 236 هزار خانوار در این استان تحت پوشش این بیمه هستند و از خدمات آن بهره‌مند می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ امان الله شاقوزایی اظهارکرد: صندوق بیمه اجتماعی یکی از صندوق‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و فعالیت آن در راستای تحقق قانون اساسی و تامین پوشش بیمه‌ای جامعه هدف خود بوده تا بتواند عدالت بیمه‌ای را بین روستاییان و عشایر تعمیم و توسعه دهد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون یکهزار و 150 نفر مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در سیستان و بلوچستان هستند، گفت: همچنین واریزی هر خانوار به عنوان حق بیمه حداقل 330 هزار تومان و حداکثر 840 هزار تومان سالیانه و ماهیانه حداقل 27 هزار تومان و حداکثر 70 هزار تومان بوده که به 2 صورت سه ماهه و 6 ماهه قابل پرداخت است. 
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان افزود: انتقال بین بیمه تامین اجتماعی و بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر امکان پذیر است.
وی بیان کرد: این طرح در سراسر سیستان و بلوچستان اجرا شده و افراد با سن 18 تا 50 می‌توانند از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند همچنین بازنشستگی 15 سال سابقه کار و سن 60 سال است.
شاقوزایی تصریح کرد: 64 کارگزاری در سیستان و بلوچستان داریم که از این تعداد پنج کارگزاری در زاهدان، یک کارگزاری در میرجاوه، 2 کارگزاری در نوک آباد، چهار کارگزاری در سراوان، 2 کارگزاری در سیب‌سوران، چهار کارگزاری در چابهار، پنج کارگزاری در ایرانشهر، چهار کارگزاری در بمپور، 12 کارگزاری در بزمان، پنج کارگزاری در مهرستان، 2 کارگزاری در زابلی، چهار کارگزاری درهامون، 6 کارگزاری در زهک، سه کارگزاری در هیرمند، یک کارگزاری در نیمروز، چهار کارگزاری در زابل، یک کارگزاری در قصر قند، 2 کارگزاری در فنوج، 2 کارگزاری در راسک و 2 کارگزاری در نیکشهر هستند.
وی با بیان اینکه این بیمه برای ساکنان روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفراست گفت: قالی‌بافان و افراد شاغل در صنایع دستی هم می‌توانند با اخذ تادییه از سازمان میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ساکنان روستاها می‌توانند با ارائه تاییدیه از دهیار روستا، خانه بهداشت و شورای بخش یا روستا و یا ارائه دفترچه درمان روستایی تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: در کشور دستگاه‌های بیمه‌گر مختلف را داریم، اما به دلیل اینکه غالب جمعیت استان سیستان و بلوچستان حدود 52 درصد روستایی و کشاورز هستند صندوق بیمه اجتماعی قطعا می‌تواند کارکردی متفاوت‌تر داشته باشد.
شاقوزایی با اشاره به سه خدمت اصلی ازکار افتادگی، بازنشستگی و فوت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر گفت: این سه خدمت از خدمات بسیار خوبی است که بیمه شدگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/242628/236-هزار-خانوار-در-استان-تحت-پوشش-بیمه-اجتماعی-روستاییان-و-عشایر-هستند
بستن   چاپ