ایران پرسمان
شرکت هیئت ورزشی رژیم صهیونیستی در مسابقات "رالی داکار" در عربستان
يکشنبه 28 دي 1399 - 11:41:02
ایران پرسمان - ایسنا / رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند، 9 تن از رانندگان اسرائیلی در مسابقات رالی داکار موتورسواری و اتوموبیل‌رانی 2021 در عربستان شرکت کردند.
 با وجود ممنوعیت سفر اسرائیلی‌ها به عربستان اما روزنامه "تایمز اسرائیل" نوشت، رانندگانی از اراضی اشغالی در این رویداد ورزشی جهانی که عربستان در سال 2021 برای دومین سال متوالی میزبان است، شرکت کردند.
این روزنامه درباره نحوه حضور این رانندگان اسرائیلی در این مسابقات نوشت، دنی پیرل و شارلی گوتلیپ دو راننده مسابقه رالی داکار از تیم "MY Heritage" به عنوان نماینده بلژیک در این مسابقات شرکت کردند و هیچ چیزی که نشان دهنده اسرائیلی بودن آنها باشد، نداشتند اما گذرنامه هر دو متعلق به رژیم صهیونیستی است.
این تیم نیریت اوفیر، همکار تحقیقاتی در مرکز مطالعات حوزه خلیج فارس "ازری" در دانشگاه حیفا را همراهی کرد و وی در صفحه فیس بوک خود تصاویری با اشخاص دیگر از جمله ناصر العطیه، راننده قطری و صالح السیف، راننده سعودی منتشر کرد.
کاخ سفید اواخر سال 2020 برای برقراری روابط دیپلماتیک رسمی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی امارات، بحرین، سودان و مراکش میانجی گری کرد و مسوولانی در حاشیه این اقدامات تصریح کردند که کشورهای عربی دیگر نیز روابط خود را با این رژیم رسمی خواهند کرد.
عربستان جزء کشورهایی است که پیش بینی می‌شود به قطار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ملحق شود به ویژه که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ماه نوامبر 2020 محرمانه در شهر نیوم عربستان با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار کرده بود. اما مسؤولان این کشور مدعی هستند که به رسمیت شناختن کشور فلسطین شرط برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی است.
روزنامه تایمز اسرائیل نوشت، عربستان مدت‌هاست با رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس روابط محرمانه دارد اما این روابط طی سال‌های اخیر گسترش یافته است‌.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/242904/شرکت-هیئت-ورزشی-رژیم-صهیونیستی-در-مسابقات-"رالی-داکار"-در-عربستان
بستن   چاپ