ایران پرسمان
تصاویر تامل برانگیز عکاس ایتالیایی از افراد مبتلا به زالی
سه شنبه 30 دي 1399 - 18:07:15
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / تصاویر زیبایی که یک عکاس ایتالیایی از سراسر جهان از افراد مبتلا به زالی (آلبینیسم) تهیه کرده به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. «سیلویا آلِسی» 44 ساله اهل «برگامو» ایتالیا مدت 2 سال با سفر به نقاط مختلف جهان این تصاویر دیدنی را تهیه کرده است.این عکاس ایتالیایی مجموعه تصاویر تهیه شده را «پروژه پوست» نامگذاری کرده تا منفی نگری‌ای را که افراد مبتلا به آلبینوی پوست و مو با آن روبه‌رو هستند برجسته کند. در این پروژه آلسی، سه خواهر و برادر مسن مبتلا به آلبینو در هند که هرگز عکاسی را از نزدیک ندیده بودند و همچنین یک پسر نوجوان مبتلا به این بیماری ژنتیکی که مجبور است تنها پس از غروب خورشید از خانه بیرون برود، حضور داشتند.
عکاس ایتالیایی، خانم سیلویا آلِسی

ایران پرسمان


آلسی در این پروژه ابتدا با افراد مبتلا به زالی که شرح حال زندگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند تماس گرفته و با سفر به محل زندگی این افراد تصاویری از آن‌ها تهیه می‌کند. بنا به گفته آلسی، بسیاری از افراد مبتلا به زالی که با آن‌ها ملاقات کرده به او گفته اند هنوز از لحاظ ظاهری در جوامع خود با طرد شدن و محرومیت مواجه هستند. او برای انجام این پروژه به بمبئی و دهلی نو در هند تا سلیمانیه در عراق سفر کرده است.
«نامیرا»، یک نوجوان اهل بمبئی هند است که به عارضه زالی مبتلا است. او به آلسی گفت که به خاطر فقر فرهنگی مردم محلی ناچار است پس از غروب خورشید از خانه بیرون بیاید. بنا به گفته آلسی او از اینکه از بسیاری از سوژه هایش با چشمان بسته عکاسی کرده احساس آرامش می‌کند.
گفتنی است؛ آلبینیسم یا زالی نوعی اختلال ژنتیکی نادر است که مو یا پوست افراد بر اثر کمبود کامل یا جزئی ملانین سفید یا قرمز رنگ است. این عارضه ژنتیکی از هر 20 هزار تولد در یک نوزاد دیده می شود.

ایران پرسمان


ایران پرسمان


ایران پرسمان


ایران پرسمان


ایران پرسمان


ایران پرسمان


ایران پرسمان



http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/243952/تصاویر-تامل-برانگیز-عکاس-ایتالیایی-از-افراد-مبتلا-به-زالی
بستن   چاپ