ایران پرسمان
102 میلیارد تومان تسهیلات کرونا به بیش از 13 هزار کسب و کار در اردبیل پرداخت شد
چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 12:00:06
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بیش از 102 میلیارد تومان تسهیلات کرونا به بیش از 13 هزار کسب و کار عمدتا در حوزه حمل و نقل پرداخت شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل،قاسم رحیمی اعلام کرد: برای 13 هزار متقاضی تسهیلات کرونا بیش از 102 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره پرداخت شده تا از شرایط رکود و وضعیت نابسامان اقتصادی بیرون بیایند. وی به حمایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از مجموعه‌های آسیب‌دیده از کرونا به ویژه در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: بدون محدودیت برای آسیب‌دیدگان کرونا این منابع پرداخت می‌شود و ما سعی کردیم در جلسات مشترک با مسئولان کشوری موانع را برطرف کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به رفع ایرادات و اشکالات سامانه کارا اشاره کرد و افزود: در رایزنی با مسئولان کشوری سعی شد تا ایرادات و اشکالات این سامانه برای ثبت‌نام متقاضیان برطرف شود که تغییرات گسترده‌ای نیز در این سامانه به انجام رسید تا امکان دسترسی و ثبت‌نام راحت برای متقاضیان فراهم آید.
رحیمی به پرداخت بیمه بیکاری برای 9 هزار و 500 نفر اشاره کرد و ادامه داد: سعی شده تا با بررسی پرونده‌ها با اولویت پرداخت بیمه بیکاری برای افراد مشمول به انجام برسد که در شهرستان سرعین برای فعالان گردشگری نیز تا 70 نفر پرداختی بیمه بیکاری انجام شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برای افراد جا مانده از لیست بیمه بیکاری و همچنین تسهیلات کرونایی ما در صدد جمع‌بندی اطلاعات متقاضیان هستیم تا با وارد کردن این اطلاعات در سامانه بتوانیم بستر بهره‌مندی این متقاضیان را از تسهیلات فراهم کنیم.
رحیمی اظهار کرد: در استان اردبیل به دنبال شیوع کرونا از اسفندماه سال گذشته تاکنون بسیاری از واحدها به ویژه در بخش گردشگری دچار ضرر و زیان شدند که دولت به اشکال مختلف سعی دارد تا حمایت و پشتیبانی از این صنوف و واحدها را انجام دهد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/244200/102-میلیارد-تومان-تسهیلات-کرونا-به-بیش-از-13-هزار-کسب-و-کار-در-اردبیل-پرداخت-شد
بستن   چاپ