ایران پرسمان
باغبان باشی/ 10 گیاه سمی آپارتمانی بسیار خطرناک را بشناسید!
جمعه 3 بهمن 1399 - 18:22:52
ایران پرسمان - بازده / گیاهان آپارتمانی به دلیل اینکه آدم‌های زیادی در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند، محبوبیت زیادی دارند. بسیاری از آدم‌ها در هنگام تزئین خانه‌های‌شان، ممکن است گیاهان را انتخاب کنند. اما هیچ کس به تاثیری که برخی از این گیاهان می‌توانند روی سلامتی داشته باشند، دقت نمی‌کند. در این نوشتار با 10 گیاه سمی آپارتمانی آشنا می‌شویم که برای سلامتی مضر هستند و در واقع ممکن است شما را دچار مسمومیت کنند. لیست گیاهان زیر ممکن است شما را شگفت‌زده کند!
1. دیفنباخیا
دیفنباخیا حتی اگر برگ‌های رنگی زیبایی داشته باشد، باز هم یکی از گیاهان اصلی است که ممکن است منجر به مسمومیت شود. تماس تصادفی با این گیاه ممکن است باعث تاول در دهان، اسهال، حالت تهوع و استفراغ، احساس سوزش در دهان و گلو، تورم و درد شود.
2. گیاه ماری یا شمشیر جرج مقدس
گیاه ماری، نوع دیگری از گیاهان آپارتمانی است که برای تزئین خانه استفاده می‌شود. این گیاه حاوی ماده‌ای به نام ساپونین است که در صورت بلع ممکن است سمی باشد. از آنجایی که ساپونین‌ها ممکن است حالت تهوع، استفراغ و اسهال ایجاد کنند، بهتر است حیوانات خانگی را از آن دور نگه دارید!
3. زامیفولیا
زامیفولیا، در صورت بلع می‌تواند باعث درد، تحریک پوست و تورم شود.در صورت تماس با آن، ناحیه مربوطه را با آب روان بشویید و در صورت لزوم با یک پزشک متخصص تماس بگیرید.
4. آلوئه
گیاه آلوئه کاربردهای مختلفی دارد و وجود آن در این لیست ممکن است شما را شگفت‌زده کند! به گفته دانشمندان‌، این گیاه حاوی موادی است که قادر به ایجاد اسهال، آلرژی و مشکلات کلیوی هستند.
5. گل جعفری
گل جعفری که معمولاً با نام گل همیشه بهار شناخته می‌شود، اگر بلعیده شود، ممکن است باعث ناراحتی دستگاه گوارش شود. شیره موجود در این گیاه همچنین ممکن است باعث جوش‌های پوستی شود.
6. فیلودندرون اسکاندس
فیلودندرون اسکاندس حاوی ماده‌ای به نام اگزالات کلسیم است که قادر به ایجاد درد و مشکلات بلع است. اگرچه این گیاه زیبا به نظر می‌رسد، اما یادتان باشد حیوانات خانگی‌تان را از آن دور نگه دارید.
7. کالادیوم یا فیل گوش
برگ‌های گیاه فیل گوش به شکل قلب و بسیار زیبا هستند و جذاب به نظر می‌رسند، اما مراقب باشید، این گیاه می‌تواند خطرناک و سمی باشد.
اگر حیوانات و بچه‌ها با برگ‌های کالادیوم تماس بگیرند، ممکن است دچار مشکلات تنفسی شوند. در این موارد، بهتر است با یک متخصص سم‌شناسی یا مرکزی که متخصص مقابله با مسمومیت است تماس بگیرید و منطقه آسیب دیده را بشویید یا پاک کنید.
8. پوتوس
گیاهان پوتوس دارای برگ‌های بزرگ و شکیلی هستند که سبب شده برای دکوراسیون منزل بسیار جذاب و زیبا باشند. درست مثل گیاهان فوق الذکر، این گیاه هم دارای موادی مانند اگزالات کلسیم است که ممکن است باعث تحریک لب‌ها، زبان و دهان، آبریزش بیش از حد از دهان و حتی استفراغ شود.
9. گیاه دیه دار
دیه‌دار هر چقدر هم که زیبا به نظر برسد، دارای یک شیره خورنده است که می‌تواند باعث تحریک شدید پوست و چشم شود. به همین دلیل با استفاده از دستکش و محافظت از چشم و با احتیاط بیشتری به این گیاه رسیدگی کنید.
اگر این گیاه با چشم تماس پیدا کند، قرمزی، خارش و احساس سوزش ممکن است ایجاد شود و حتی بر بینایی افراد تأثیر منفی بگذارد.
10. گل انگشتانه
این گل زیبای بنفش که با نام گل انگشتانه شناخته می‌شود، در باغ‌های زینتی وجود دارد یا به عنوان گیاه خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. چیزی که افراد کمی می‌دانند این است که برگ‌ها، گل‌ها و حتی دانه‌های آن ماده‌ای به نام دیگوکسین دارند که می‌تواند برای حیوانات و انسان‌هایی که آن را می‌خورند کشنده باشد.
به دلیل سمی بودن انگشتانه، داشتن آن در خانه ممکن است خطر سلامتی زیادی را برای افراد و حیواناتی که در خانه دارید، ایجاد کند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/245701/باغبان-باشی--10-گیاه-سمی-آپارتمانی-بسیار-خطرناک-را-بشناسید!
بستن   چاپ