ایران پرسمان
دیدار وزیرخارجه روسیه با هیئت مشترک اپوزیسیون سوری
شنبه 4 بهمن 1399 - 07:24:01
ایران پرسمان - در همین روز میخائیل باگدانوف، معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی با هیئت مذکور رایزنی های مفصلی داشت.

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم،سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با قدری جمیل، حامد المحامید، جمال سلیمان و مهند دلیکان نمایندگان اپوزیسیون سوری در فرمت های مسکو و قاهره دیدار کرد.
وزارت خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که در جریان این دیدار، طرفین در خصوص حل و فصل جامع سیاسی بحران سوریه بر اساس مفاد قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل تبادل نظر کردند. شرکت کنندگان سوری تلاش های خود را برای ایجاد هماهنگی میان نیروهای اپوزیسیون سوری به اطلاع طرف روسی رساندند.
لاوروف بر آمادگی همیشگی روسیه برای ادامه مساعدت به پیشبرد گفتگوهای جامع "بین سوری" با هدف تسریع عادی سازی شرایط در سوریه، تاکید کرد.
در همین روز میخائیل باگدانوف، معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی با هیئت مذکور رایزنی های مفصلی داشت.
دو طرف در خصوص چشم اندازهای کار کمیته بین سوری قانون اساسی و نشست برنامه ریزی شده آن در تاریخ 25-29 ژانویه (دوشنبه و سه شنبه آینده) ژنو و نیز موضوع فعال سازی دیگر فرمت های گفتگوهای جامع بین سوری با حضور همه گروه های اشاره شده در قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل در فراید حل و فصل بحران در سوریه، گفت و گو کردند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/245806/دیدار-وزیرخارجه-روسیه-با-هیئت-مشترک-اپوزیسیون-سوری
بستن   چاپ