ایران پرسمان
زیبایی های کشور آفریقایی مراکش
يکشنبه 5 بهمن 1399 - 12:06:50
ایران پرسمان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

کارناوال / ویدیویی از دیدنی های مراکش را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم تا زیبایی‌های این کشور آفریقایی را برای‌تان به تصویر بکشیم. در این ویدیو می‌توانید گوشه‌ای از جاذبه های مراکش را ببینید و بیشتر با این خطه آشنا شوید. در کنار تماشای این ویدیو از کشور مراکش، چندی از جاذبه‌های این سرزمین را نیز به شما معرفی می‌کنیم تا بیشتر از مراکش یا مغرب بدانید. 
میدان و بازار جما الفنا | Jemaa el-Fnaa: این یک میدان و بازارگاه در منطقه شهری مدینه است که به عنوان بافت تاریخی شهر شناخته می‌شود. از جما الفنا به عنوان میدان اصلی کشور مراکش یاد می‌کنند و این مکان همیشه میزبان افراد محلی و بسیاری از گردشگران است. 
باغ ماجوریل | Majorelle Garden: این باغ در منطقه کلیز از شهر مراکش واقع شده است و نامش را به یاد موسس این باغ، که نقاشی فرانسوی به نام جاک ماجوریل بود چنین گذاشته‌اند. در سال 2017 تاجری فرانسوی نمای ساختمان‌های این باغ‌ها را به رنگ آبی درآورد تا زیبایی و چهره منحصر به فرد آن دوچندان شود. باید اشاره کنیم در این باغ توریستی، انواع درختان و گل‌های کمیاب از 5 قاره جهان به چشم می‌خورد و از جمله آن‌ها می‌توان به انواع کاکتوس‌ها اشاره کرد. 
مسجد حسن دوم | Hassan II Mosque: این مسجد زیبا در شهر کازابلانکا یا دارالبیضاء واقع شده است و بخشی از آن بر روی آب قرار دارد که چشم‌اندازی تماشایی به آن داده است. این بنا بین سال‌های 1987 میلادی تا 1993 میلادی ساخته شد و آن را به مناسبت مناسبت شصتمین سال تولد حسن دوم، پادشاه مراکش افتتاح کردند.
شفشاون | Chefchaouen: شفشان یکی از شهرهای مراکش به حساب می‌آید، اما به خاطر زیبایی و ساخت شهری منحصر به فرد، می‌توان آن را در فهرست جاذبه‌های مراکش قرار داد. این شهر در شمال شرقی کشور مراکش قرار دارد و به خاطر دیوارهای سراسر آبی‌اش، به آن لقب مروارید آبی را داده‌اند. برخی از افراد باورد دارند این شهر توسط یهودی‌های مهاجر به رنگ آبی درآمده است، چرا که بنابر یکی از باورهای یهودیان، در نقاشی‌های به رنگ آبی می‌توان آسمان و عظمت خداوند را در زمین منعکس کرد؛ البته باید ذکر کنیم که امروزه ردی از این یهودی‌ها در شهر دیده نمی‌شود و بیشتر جمعیت شفشاون را مسلمانان تشکیل داده‌اند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/246290/زیبایی-های-کشور-آفریقایی-مراکش
بستن   چاپ