ایران پرسمان
قهرمان 80 ساله کوهستان!
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 00:06:47
ایران پرسمان - خراسان / «هاروئو اوباتا» چهره‌ای مشهور و پرطرفدار در ژاپن است. این پیرمرد 80 ساله هرجا از دستش کمکی بربیاید داوطلبانه برای یاری‌رسانی عازم می‌شود. او که پول و دارایی زیادی ندارد از وقت اضافی خود برای شادکردن و کمک به دیگران استفاده می‌کند.
اولین بار در سال 2018 نام هاروئو زمانی در رسانه‌های جهان مطرح شد که یک ماه پس از سیل در هیروشیما، وی پسربچه دو ساله‌ای را که سه روز گم شده بود، پیدا کرد. آن زمان به خاطر اقدامات و روحیه داوطلبانه‌اش توسط مقامات شهر زادگاه خود، هیجی، تقدیر شد. از آن روز به او لقب «سوپر داوطلب» داده‌اند. اوباتا می‌گوید: «من تا زمانی که بدنم اجازه دهد، فعالیت‌های داوطلبانه خود را ادامه خواهم داد.» فعالیت‌های داوطلبانه‌ای که وی در آن شرکت می‌کند باعث شده مردم ژاپن برای او احترام ویژه‌ای قائل شوند. وی که در این سن هنوز علاقه‌مند به کوهنوردی است، به مدت 30 سال مسیرهای کوهستانی را در کوه یوفو در استان اویتا برای کوهنوردان دیگر آماده کرده است. پله‌هایی که وی ایجاد کرده همچنان به کوهنوردان اجازه می‌دهد تا شیب‌های تند کوه را بدون حادثه طی کنند.

ایران پرسمان

اوباتا در ماه‌های بارانی سال برای کار داوطلبانه به کوهستان‌های هیروشیما می‌رود تا به کسانی که در آن نواحی به خاطر باران شدید دچار دردسر شده‌اند، کمک کند. او توصیه می‌کند: «دوست دارم شما هم به کار پاک سازی گل و لای بپردازید، حتی فقط برای یک ساعت. بعد از آن خواهید دید که کار شما توسط افراد آسیب‌دیده بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و دفعه دیگر به کار پاک سازی به مدت بیشتری خواهید پرداخت.»

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/247367/قهرمان-80-ساله-کوهستان!
بستن   چاپ