ایران پرسمان
مخالف عربستانی: کودتای نظامی قریب‌الوقوعی علیه بن سلمان در راه است
پنجشنبه 9 بهمن 1399 - 05:42:00
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / یک مخالف دولت سعودی به استناد شواهد موجود، از وقوع کودتایی قریب‌الوقوع علیه ولیعهد این کشور سخن گفت.
محمد المسعری، دبیر کل حزب التجدید الاسلامی با استناد به منابع مطلع خود موقعیت محمد بن سلمان را متزلزل توصیف می‌کند و می‌گوید در نقطه مقابل این احمد بن عبدالعزیز است که موضع قدرت او روز به روز تقویت می‌شود.
به گفته المسعری، عبدالعزیز توانسته همراهی هزاران شخصیت از قبایل مختلف را به نفع خود جلب کند. خبر‌ها حتی از حمایت‌های ارتش از وی حکایت دارد.
رئیس حزب التجدید الاسلامی یادآور می‌شود تفرقه در میان بخش‌های مختلف خاندان آل سعود رخنه کرده است و حتی سرویس‌های امنیتی این کشور دچار تفرقه شدید هستند.
به گفته این معارض سعودی، موقعیت محمد بن سلمان متزلزل است، زیرا ارتش سعودی و رهبران نظامی در یمن دچار اختلاف شده اند و برخی از آن‌ها با احمد بن عبدالعزیز بیعت کرده اند. علاوه بر این که شخصیت‌های مختلف قبیله‌ای از بن سلمان و رفتار متکبرانه او منزجر شده بودند. آن‌ها با احمد بن عبدالعزیز بیعت کرده بنابراین به نظر می‌رسد که این شخص شروع به برهم زدن تعادل قدرت در ریاض کرده است.
المسعری می‌گوید محمد بن سلمان در اوج سرخوشی به قدرت رسید، زیرا او با تجاوز به یمن آغاز به کار کرد، سپس به سوی تحریم قطر رفت. این مخالف سعودی یادآور می‌شود قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه صدمات دیپلماتیک جبران ناپذیری را متوجه بن سلمان کرد. از آن زمان بود که ستاره ولیعهد جوان رو به افول گذاشت.
او ناکامی بن سلمان در تحقق رویای شهر نئوم را نیز به ناکامی‌های وی افزود.
این مخالف سعودی تاکید می‌کند محمد بن سلمان در ضعیف‌ترین موقعیت خود قرار دارد حتی اگر بتواند توافقاتی را با آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت دهد. هر چند شواهد نشان می‌دهد که او موفق به این امر نخواهد شد. بدین ترتیب دوره بن سلمان به سر می‌آید و عبدالعزیز جای او را می‌گیرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/247841/مخالف-عربستانی--کودتای-نظامی-قریب‌الوقوعی-علیه-بن-سلمان-در-راه-است
بستن   چاپ