ایران پرسمان
چرا آتش‌فشان «وریا غفوری» فوران کرد؟
يکشنبه 19 بهمن 1399 - 06:43:46
ایران پرسمان - عصر ایران /متن پیش رو در عصر ایران منتشر شده و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
کسی نمی‌تواند کاپیتان وریا را به کم‌کاری متهم کند اما دیروز در دیدار مقابل نساجی چنان از کوره در رفت که از داخل زمین فریاد زد او را تعویض کنند. بعد هم راهش را کشید و رفت رختکن و گویا ساکش را برداشت و رفت خانه!
احسان محمدی/ اگر این درجه از دشمنی و نفرت میان هواداران پرسپولیس و استقلال نبود، وریا غفوری خیلی بیشتر از چیزی که این روزها در کوچه و خیابان مورد احترام است، قدر می‌دید. او فقط یک فوتبالیست نیست که توپ را با سماجت از جناح راست استقلال برمی‌دارد و به سمت دروازه حریف یورش می‌برد و بعد از گلزنی روی رگ دستش می‌کوبد. وریا غفوری یکی از بازیکنانی است که خیلی اوقات روی منافع فردی خودش پا گذاشته و جای مردم فریاد زده.
تعداد بازیکنانی که شهرت ممتازی داشته باشند و این کار را بکنند کم است. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند نان و خاویارشان را بخورند و از ماشین و خانه و استخر و ویلا یا غش و ضعف هواداران‌شان در فضای مجازی عکس منتشر کنند و یا جمله‌ای بی‌خطر از یک نویسنده و شاعر کپی کنند یعنی ما هم توی باغیم! اما وریا غفوری بارها حرف دلش را زده، حتی اگر بعدها مجبورش کرده باشند پست و استوری‌اش را حذف کند.
او در این فصل یکی از شاخص‌ترین بازیکنان استقلال است. کسی نمی‌تواند کاپیتان وریا را به کم‌کاری متهم کند اما دیروز در دیدار مقابل نساجی چنان از کوره در رفت که از داخل زمین فریاد زد او را تعویض کنند. بعد هم راهش را کشید و رفت رختکن و چنان که می‌گویند ساکش را برداشت و رفت خانه!
رفتاری غیرقابل انتظار از کاپیتانی که انتظار می‌رود در شرایط بدتر کنار تیمش بماند. در اینکه این واکنش و پرخاش غلط است تردیدی نیست، برای کار غلط تحت هیچ عنوانی توجیه نتراشیم اما چه اتفاقی افتاده که او را تا این اندازه خشمگین کرده است؟
بعضی به مطالبات چهارساله‌اش اشاره می‌کنند، اینکه علیرغم تعویض مدیرعامل‌ها هنوز بخشی از مطالباتش را دریافت نکرده است، بعضی می‌گویند او با محمود فکری و سبک بازی تیم به مشکل برخورده و احساس می‌کند با این رویکرد استقلال نتیجه نمی‌گیرد حتی اگر الان در صدر جدول باشد. بعضی هم گفته‌اند کسانی نمی‌خواهند وریا کاپیتان استقلال باشد. چه کسانی؟
احتمالاً مجموع همه این‌ها درست باشد. محمود فکری بعد از بازی در پاسخی دیپلماتیک گفت وریا ناراحت بود که توپ کم به او می‌رسد و درخواست تعویض شدن داشت. اما استقلال در این بازی رکورد بیشترین پاس در لیگ را شکست. یعنی توپ اندازه کافی در اختیار آبی‌پوشان بود و وریا هم در دفاع و هم حمله مشارکت داشت، از آن تیپ بازیکنان کاریزماتیک است که جوانترها خطش را می‌خوانند و بعید است روی حرفش حرف بزنند اما چه چیزی باعث شد او دست به این کار غیرمعمول بزند؟
چند نمونه تعویض این سبکی یادمان می‌آید که بازیکن خودش با اعتراض بخواهد تعویضش کنند؟ اتفاقاً بیشترین اعتراض‌ها مربوط به وقتی است که سرمربی یک بازیکن را بیرون می‌کشد.
همین اتفاق شاید نشان می‌دهد که حال استقلال خیلی خوب نیست. بعد از بازی رشید مظاهری گفت که سبک چرخشی بازی کردن دروازه‌بان‌ها سلیقه مربی است اما به ما فشار می‌آورد و باقی بازیکنان هم در مورد وجود خرده شیشه در زمین تمرین و فقدان غذای کافی حرف زدند و به مدیران تیم تاختند!
از طرف دیگر محمود فکری سرمربی تیم هم از «اتاق فکر تخریب» می‌گوید و اینکه کسانی خوششان نمی‌آید او در استقلال موفق شود. بازنده این فضای تیره و تار بی‌اعتمادی هوادارانی هستند که دیگر طاقت این بهانه‌جویی‌ها را ندارند و جام می‌خواهند. بعید است باشگاه در شرایط حساس پیش رو که تیم با سپاهان برای قهرمانی در نیم‌فصل رقابت دارد روی نام وریا خط قرمز بکشد، او هنوز واکنشی نشان نداده اما احتمالاً در روزهای آینده شاهد اتفاقات دیگری خواهیم بود. اتفاقاتی که مثل یک دماسنج حال واقعی استقلال را نشان خواهد داد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/251644/چرا-آتش‌فشان-«وریا-غفوری»-فوران-کرد؟
بستن   چاپ