ایران پرسمان
بهبود سبک زندگی خانواده و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را با جدیت دنبال می کنیم
سه شنبه 25 آذر 1399 - 12:49:02
ایران پرسمان - زهرا جواهریان معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در گفتگویی که به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی انجام شد، به تشریح فعالیت های معاونت در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت.

زهرا جواهریان معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در گفتگویی که به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی انجام شد، به تشریح فعالیت های معاونت در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت. وی با بیان اینکه معاونت امور زنان و خانواده یکی از دستگاه های عضو ستاد اقتصاد مقاومتی است، گفت:
دو طرح اصلاح الگوی مصرف (آب، انرژی، پسماند و ضایعات غذایی) در خانواده و حمایت از کالای ایرانی توسط خانواده ایرانی که مرتبط با بندهای 5 و 8 سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی است، در سال 98 در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب شد.
جواهریان افزود: اطلاعات طرح های فوق در سایت نیپا به ثبت رسیده و جهت ادامه راه اقدامات مشترکی با دیگر سازمان ها در خصوص اصلاح الگوی مصرف انجام شده است.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی در ادامه اظهار داشت: یکی از بخش هایی که برای اقدام مشترک در نظر گرفته شد، دفتر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بود تا با هدف اصلاح الگوی مصرف آب، انرژی و پسماند از طریق شناسایی و ارزیابی مسائل و مشکلات در یک محله به عنوان پایلوت، فرهنگ سازی انجام پذیرد.
وی گفت: مراحل پیش نویس تفاهم نامه با وزارت نفت با موضوع بهره گیری از ظرفیت های سازمانی طرفین جهت آموزش و فرهنگ سازی و با هدف ایجاد اشتغال و ارتقای دانش، مهارت و توانمندی های فردی، اجتماعی و اقتصادی زنان و تغییر رفتار خانواده با رویکرد بهینه سازی مصرف انرژی، انجام گرفته و در آینده نزدیک امضا خواهد شد، ضمن اینکه موافقت نامه ای با سازمان بهینه سازی مصرف سوخت با موضوع برگزاری دوره های آموزشی مجازی مدیریت انرژی و با هدف فرهنگ سازی و حمایت از برنامه های آموزشی نیز در حال انجام است.
جواهریان ضمن اشاره به تهیه چندین موشن گرافی در خصوص اصلاح الگوی مصرف توسط معاونت و پخش آنها در شبکه های مجازی، افزود: تصویب اولیه دو طرح با وزارت نیرو با موضوع "آموزش اشاعه فرهنگ و مدیریت مصرف برق مختص مشترکین خانگی (طرح روشنا)" و " ارتقاء سواد آبی شهروندان با استفاده از هوش مصنوعی تطبیق پذیر" نیز در دست بررسی است.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با فرهنگسازی اصلاح الگوی مصرف در خانواده و نقش اساسی زنان به عنوان محور خانواده و با اجرای طرح های فوق، قدمی در جهت بهبود سبک زندگی خانواده و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بردارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/255620/بهبود-سبک-زندگی-خانواده-و-اجرای-سیاست-های-اقتصاد-مقاومتی-را-با-جدیت-دنبال-می-کنیم
بستن   چاپ