ایران پرسمان
زندان‌های بن‌سلمان مملو از زنان سالخورده است!
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 1:54:26 AM
ایران پرسمان - این سازمان حقوقی در اشاره به پرونده بازداشت علمای دینی، گفته است که این افراد به دلیل اظهارنظرشان درباره مسائل جاری کشور یا سیاست حکومت زندانی شده‌اند.

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، در حالی‌که رسانه‌های غربی و عربی گام‌های دولت جو بایدن درخصوص توقف حمایت مالی آمریکا از سیاست‌های ریاض در زمینه حقوق بشر در عربستان و منطقه را زیر ذره‌بین قرار داده‌اند، سازمان‌های بین المللی از آل‌سعود خواستار آزادی فوری زندانیان عقیدتی هستند.
سازمان حقوقی "معا من اجل العدالته" (با هم برای عدالت) اقدام اخیر ریاض به بازداشت "عائله المهاجری" و 4 مبلغ دیگر را محکوم کرده و خواستار روشن شدن وضعیت و سرنوشت آنها شده‌ است. این سازمان همچنین آزادی این زندانیان را خواستار شده و تأکید کرده که هیچ دلیل موجهی برای بازداشت این افراد وجود ندارد.
خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) نیز بازداشت المهاجری، مبلغ عربستانی را محکوم و خاطرنشان کرد که المهاجری در زندان "ذهبان" در نزدیکی شهر جده بازداشت شده است. این خبرگزاری متذکر شده که صدها عالم دینی و فعالان مدنی پشت میله‌های زندان محبوس شده‌اند.
این سازمان حقوقی در اشاره به پرونده بازداشت علمای دینی، گفته است که این افراد به دلیل اظهارنظرشان درباره مسائل جاری کشور یا سیاست حکومت زندانی شده‌اند.
سازمان مذکور به بازداشت "شیخ عوض القرنی"، "علی العمری"، "سفر الحوالی"، "عمر المقبل" و "سلمان العوده" تأکید کرده که بسیاری از این افراد به اصلاح‌طلبان معروفند و لذا "محمد بن سلمان" ولیعهد، آنها را تهدید می‌داند.
پیشتر نیز سازمان حقوقی فهرستی از اسامی زندانیان آزادی بیان را از جمله "حلیمه الحویطی"، "فاطمه آل نصیف"، "نسیمه الساده" و "وزانه الشهری"، و نیز "اسراء الغمغام"، "عایده الغامدی"، "بسمه آل سعود" و "نعیمه المطرود" آماده کرده است.
رژیم سعودی همچنین "امنه الجعید"، "سهود الشریف"، "سماح النفیعی"، "خدیجه الحربی"، "امانی الزین"، "دلال الخلیل"، "سمر بدوی" و "مهار الرفیدی" را بازداشت کرده است.
فهرست زنان زندانی همچنین شامل زنانی بالای 70 سال سن و دختران کم سن و سال نیز است. "عایده الغامدی" زن سالخورده‌ای است که رژیم سعودی او را به منظور باج‌گیری از پسرش زندانی کرده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/259588/زندان‌های-بن‌سلمان-مملو-از-زنان-سالخورده-است!
بستن   چاپ