ایران پرسمان
ترس تابلوی تندروها از «بهزاد نبوی»!
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 13:14:41
ایران پرسمان - آرمان ملی /متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
اصولگرایان هنوز نتوانسته‌اند برای رسیدن به نحوه حضور در انتخابات به اشتراک حداقلی با هم برسند و از آنچه در این روزها به نقل از اصولگرایان منتشر می‌شود چنین می‌توان نتیجه گرفت که آنها در این مرحله تنها درصدد نفی یکدیگر و القای اهمیت گروه یا حزب خودشان هستند به عنوان نمونه تلاش زیادی دارند تا جبهه پایداری را از دور تصمیم‌گیری خارج کنند تا پس از آن به گعده احمدی‌نژادی‌ها برسند و با اتهام سهم‌خواهی و انحصارطلبی، آنها را هم از دور تصمیم‌گیری انتخاباتی کنار بگذارند اما با این همه باز هم نمی‌توانند با وحدت حداقلی برسند. به نظر بسیاری بهترین اقدام را جامعه روحانیت مبارز کرد که چند روز قبل از عدم حضور در انتخابات خبر داد تا بدین ترتیب مشخص شود اصولگرایان حتی مانند قبل از داشتن بزرگان جریان اصولگرایی در تصمیم‌سازی‌هایشان محروم هستند. طبیعی است که در چنین شرایطی احتمال تکرار تجارب انتخابات‌های ریاست‌جمهوری گذشته در جریان اصولگرایی وجود دارد تجربه‌ای به نام شکست! اصولگرایان از سازماندهی انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400 ناراحت هستند و راهی جز تخریب رقیب ندارند؛ بنابراین از هر فرصتی برای هجمه به سازوکارهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان بهره می‌گیرند مانند یک رسانه دلواپس که دیروز نوشت: «پشت پرده ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان: ناسا همان حزب مجاهدین است!» و سپس اینگونه به داستان‌سازی پرداخته است: «اصلاح‌طلبان با وجودآنکه در اظهارنظرهای رسمی از ناکارآمدی دولت در ایران می‌گویند، اما در پشت‌صحنه برای داشتن یک‌پا در قدرت به‌شدت مشغول کار و حذف یکدیگرند! افراطی‌ها با دستور از بالا در رسانه‌ها با ژست‌های جذاب از وجود نهادهای موازی یا دولت پنهان در ساختار قدرت خبر داده اما درحالی‌که با دست حضور در دولت را پس می‌زنند، با اشتیاق فراوان سعی می‌کنند پایی در آن داشته باشند! البته دیگر همه می‌دانند که این ژست‌های تکراری و سریال هر شبه اصلاح‌طلبانه در تدارکاتچی بودن دولت تنها بهانه‌ای برای رفع مسئولیت از کارنامه ویران‌کننده و بی دستاورد دولت تدبیر است که نتایج آن بر دوش اصلاح‌طلبان سنگینی می‌کند!» 
هراس از تصمیم‌سازان جریان اصلاحات
 با مرور داستان اصولگرایان دلواپس که علیه اصلاح‌طلبان نوشته‌اند به‌خوبی نقاط ضعف و حساسیت رقبای اصلاحات مشخص می‌شود مانند نگرانی آنها از ایفای نقش خاتمی در تصمیم نهایی اصلاح‌طلبان که همواره منجر به نتیجه مطلوب شده است. نگرانی اصولگرایان درباره این موضوع چنین نمایان شده که مدعی شدند: «مدتی است که اصلاح‌طلبان با عبرت گرفتن از سرنوشت محمدرضا عارف، یک‌به‌یک راه خود را از خاتمی جدا کرده و نامزد نزدیک به خودشان را برای انتخابات معرفی می‌کنند. حزب مردم‌سالاری؛ ندای ایرانیان و کارگزاران سازندگی تا امروز زیر میز مصوبات ناسا زده و به نظر راهشان از دیگر اصلاح‌طلبان جدا شده است.» که این جملات دروغی و تنها آرزوی دلواپسان است. برنامه نخ‌نماشده دیگر دلواپسان ایجاد شکاف میان احزاب اصلاح‌طلب است و هنوز شکست‌های قبلی در اجرای این پروژه عبرتی برای اصولگرایان نشده که مجددا به تکرار آن می‌پردازند به عنوان نمونه سایت مشرق نوشت: «تمامیت‌طلبی اعضای دو حزب منحله مشارکت و مجاهدین انقلاب باعث شده ستاد انتخاباتی اصلاحات در آستانه فروپاشی قرار بگیرد. برخی از اصلاح‌طلبان اعتقاد دارند که دو حزب پدرخوانده با هدایت خاتمی به دنبال ایجاد هژمونی بر سایرین است و می‌خواهند ناسا را به سود خود مصادره کنند.» و نکته بی‌مایه‌ای که دلواپسان به آن اشاره کردند و خواندن این جمله تنها سبب خندیدن اصلاح‌طلبان می‌شود آنجاست که «مشرق» نوشته است: «برخی از اصلاح‌طلبان اعتقاد دارند که دو حزب پدرخوانده با هدایت خاتمی به دنبال ایجاد هژمونی بر سایرین است و می‌خواهند ناسا را به سود خود مصادره کنند. تندروهای محفل نزدیک به خاتمی به دنبال آن بودند تا با کمک بهزاد نبوی و انتخاب یک نامزد افراطی و نشانه‌دار با تحریم انتخابات به جنگ نظام بروند؛ اما به نظر این نقشه موردتفاهم همه اصلاح‌طلبان نیست. احزاب معتدل‌تر نمی‌خواهند با طناب یک حزب تندرو دوباره در چاه رفته و ماجرایی چون فتنه 88 را دوباره بازسازی کنند.»
بیانیه‌ای به نام بهانه تخریب اصلاحات
گزارش دلواپسان چنان است که آنها به هر ریسمانی برای تخریب سازوکار انتخاباتی اصلاح‌طلبان چنگ می‌زنند به عنوان نمونه در بخشی از گزارش دلواپسان آمده است: «بهزاد نبوی با سرعت آن 77 نفر را در ستاد انتخاباتی سازماندهی کرده است. حالا نوبت اصلاح‌طلبانی است که ادعا می‌کنند میانه‌رو هستند! آنها باید مشخص کنند که فاصله واقعی آنها با هواداران داعش در تهران چقدر است!» یکی از افرادی که مشرق نام او را در لیست 77نفره ذکر کرده، به «آرمان ملی» گفت: بیانیه مشهور به 77 نفر از سوی اصلاح‌طلبان صادر شد اما اینطور نبود که از سوی بهزاد نبوی سازماندهی شده باشد. مخالفان اصلاحات برای رسیدن به اهداف خودشان که همان تضعیف اصلاحات و تفرقه‌افکنی در وحدت اصلاح‌طلبان است هر روز یک داستان برای بیانیه 77 نفره می‌سازند» البته انگ‌زنی تندروهای به این بیانیه ختم نمی‌شود و بارها اتهاماتی به اصلاح‌طلبان وارد کردند که هیچگاه هم در قبال آن پاسخگو نیستند مانند سایت مشرق که نوشته است: «سعید حجاریان، علیرضا علوی‌تبار، مصطفی تاجزاده، عباس عبدی و محسن آرمین در زمره کسانی هستند که تمایل زیادی دارند تا بستر انتخابات را امنیتی کرده تا با تکیه بر روی کار آمدن متخصصان براندازی نرم در کاخ سفید، یک‌بار دیگر کارت‌های خودشان را در خیابان بازی دهند. اصلاح‌طلبان تندرو دشمنی ریشه‌دار با نظام‌ دارند، اما بخشی از اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند در این بازی سیاه با آنها هم‌بازی شوند. آنها از نقشه‌های ناسا آگاهی پیدا کرده‌اند.» مرموز کردن فعالیت‌های سیاسی اصلاح‌طلبان ترفند خطرناکی است که تندروهای اصولگرا به دنبال آن هستند که البته این پروژه تنها مختص انتخابات نیست بلکه آنها درصددند اگر طرفداران طیفی از آنها عملکردی مانند 22 بهمن در نزدیکی منزل احمدی‌نژاد داشتند، به سادگی از کنار آن عبور کرده و اصلاح‌طلبان را در شرایط مشابه متهم کنند.
پذیرش شکست
اصولگرایان دلواپس و تندرو با این اقدامات نشان دادند که گویی شکست قبل از رقابت را پذیرا شده‌اند و تنها درصدد انحراف افکار عمومی هستند تا اینگونه القا کنند اصلاح‌طلبان با شگردهای غیرقانونی به پاستور می‌روند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/259723/ترس-تابلوی-تندروها-از-«بهزاد-نبوی»!
بستن   چاپ