ایران پرسمان
ایتالیا پیش از آغاز همه‌گیری کرونا سازمان‌جهانی‌بهداشت را فریب داد
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 13:15:11
ایران پرسمان - ایرنا / روزنامه گاردین نوشت: ایتالیا به عنوان نخستین کشور اروپایی که شاهد شیوع کرونا بود، پیش از آغاز همه‌گیری و در یک گزارش خودارزیابی سالانه، سازمان‌جهانی‌بهداشت را در خصوص آمادگی برای شرایط اضطراری بهداشتی فریب داده‌است.
به نقل از تارنمای خبری این روزنامه انگلیسی، آمادگی ایتالیا برای بیماری‌های واگیر از سال 2006 به این سو بررسی نشده بود، اما این کشور پیش از تائید موارد ابتلا به کووید-19 در اوایل فوریه 2020 (بهمن 98) در گزارش خودارزیابی مدعی شد که در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد.
گفته می شود، ایتالیا سازمان جهانی بهداشت را در خصوص آمادگی برای مقابله با این بیماری همه گیر کمتر از سه هفته پیش از تائید نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا گمراه کرده است.
گاردین نوشت: هر ساله کشورهایی که به مقررات بین المللی بهداشت (IHR) (یک معاهده بین المللی برای مقابله با شیوع جهانی بیماری) پایبندهستند، موظفند ارزیابی خود را در مورد آمادگی برای شرایط اضطراری بهداشتی به سازمان جهانی بهداشت ارائه دهند.
ایتالیا آخرین گزارش خودارزیابی را در 4 فوریه 2020 (16 بهمن) انجام داده ،در بخشی از این گزارش که بدست گاردین رسیده جایی که کشورها باید آمادگی کلی خود را در واکنش به شرایط اضطراری بهداشتی ارزیابی کنند، ایتالیا آمادگی خود را بالاترین سطح عنوان کرده است.
این در حالی است که سال گذشته مشخص شد ایتالیا از سال 2006 برنامه ملی همه گیری خود را به روز نکرده است؛ عاملی که ممکن است منجر به مرگ دستکم 10 هزار نفر تنها در طول موج اول بیماری در ناحیه لمباردی ایتالیا شده باشد.
این سند خودارزیابی به عنوان مدرک برای دادخواست مدنی خانواده های قربانیان کوید -19 در ماه دسامبر (آذر) علیه سیاستمداران ایتالیا به اتهام سهل انگاری جنایی در مورد مقابله با انتشار ویروس کرونا به دادستان های برگامو (یکی از شهرهای اصلی لمباردی) ارائه شده است.
نخستین انتقال محلی ویروس کرونا در ایتالیا در 21 فوریه (3 اسفند 98) در شهر کودونو در لمباردی تایید شد. ایتالیا نخستین کشور اروپایی بود که انتشار ویروس کرونا را گزارش داد و تا به امروز بیش از 95 هزار و 718 نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند که بالاترین میزان تلفات در اروپا پس از انگلیس شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/259733/ایتالیا-پیش-از-آغاز-همه‌گیری-کرونا-سازمان‌جهانی‌بهداشت-را-فریب-داد
بستن   چاپ