ایران پرسمان
بازنگری دولت بایدن در به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 13:15:15
ایران پرسمان - تسنیم / یک دیپلمات آمریکایی از بازنگری این کشور در به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی خبر داد.
به نقل از روزنامه الرای الیوم، کاردار سفارت آمریکا در اسپانیا گفت: واشنگتن در به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی بازنگری می‌کند.
کنراد تربل که با روزنامه اسپانیایی « الپائیز» گفت وگو می‌کرد، در پاسخ این سئوال « آیا آمریکا در اقدام ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور در به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی بارنگری خواهد کرد؟ » اظهار داشت: واشنگتن می‌داند که این موضوع برای اسپانیا مهم است، بنابراین بازنگری در به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی یکی از موضوعاتی است که تحت بررسی قرار دارد.
کاردار سفارت آمریکا در اسپانیا گفت: واشنگتن درچارچوب سازمان ملل در حال گفت وگو با تمام بازیگران در صحرای غربی است، اما تاکنون هیچ تصمیمی دراین زمینه نگرفته‌ است.
به نوشته این روزنامه، همزمان با سخنان کاردار سفارت آمریکا در اسپانیا، یکی از سناتورهای آمریکایی با ارسال نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور خواستار بازنگری در به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی شده‌ است.
در آستانه اعلام عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی در پائیز گذشته ، ترامپ اعلام کرد : آمریکا حاکمیت مغرب برصحرای غربی را به رسمیت می‌شناسد. این اقدام کاخ سفید با مخالفت برخی کشورهای اروپایی و آفریقایی روبرو شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/259734/بازنگری-دولت-بایدن-در-به-رسمیت-شناختن-حاکمیت-مغرب-بر-صحرای-غربی
بستن   چاپ