ایران پرسمان
تحقیق کیفری در باره حادثه قطع گسترده برق در تگزاس آمریکا
چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 23:00:07
ایران پرسمان - ایرنا / دادستان تگزاس پرونده‌ای برای تحقیق کیفری درباره اتهام احتمالی هر شخص یا نهاد در حادثه قطع برق گسترده و بی سابقه هفته گذشته گشوده که موجب مرگ شماری از شهروندان شده است.
به گزارش روز چهارشنبه روزنامه دیلی میل لندن و خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ خوزه گارزا دادستان محلی حوزه تراویس شامل شهر آستین در باره متهم شمرده شدن شورای اعتمادپذیری برق تگزاس که مدیریت شبکه برق این ایالت را بر عهده دارد، در این پرونده مطلبی نگفت.
جرج ابوت فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت، بیشترین تقصیر قطع برق را متوجه این شورا کرده و خواستار تحقیقات شده است.
مدیران این نهاد روز سه شنبه در پی قطع برق بیش از چهار میلیون مشترک در مدت وزش طوفان زمستانی و برف هفته گذشته، اعلام کناره گیری کرده‌اند.
قرار است هم زمان با درخواست‌ها برای اصلاحات در بازار برق تگزاس، کنگره این ایالت در چند روز آینده نشست‌هایی برای بررسی علت این رخداد برگزار کند.
گارزا به یک رسانه محلی گفته که دفتر او، مجری این تحقیقات است.
قطعی گسترده برق پس از وزش طوفان و بارش برف بی سابقه در این ایالت و تصمیم این نهاد برای اجرای خاموشی‌های نوبتی و چرخشی برای صرفه جوبی در مصرف انرژی رخ داد. در جریان این حادثه برق مراکز پزشکی و درمانی اضطراری بیمارستان‌ها، آتش‌نشانی و پلیس قطع شد.
قرار است نشست بررسی قطع برق بیش از چهار میلیون مشترک در هفته گذشته که در تاریخ ایالات متحده بی سابقه بود، چهارشنبه با حضور مدیران شبکه و مقام‌های انرژی این ایالت در کنگره محلی برگزار شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/260465/تحقیق-کیفری-در-باره-حادثه-قطع-گسترده-برق-در-تگزاس-آمریکا
بستن   چاپ