ایران پرسمان
پنتاگون: از اطلاعات عراق استفاده نکرده‌ایم
شنبه 9 اسفند 1399 - 11:23:49
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / جان کربی پس از تکذیب عراق اعلام کرد آمریکا با وجود تلاش‌های بغداد برای شناسایی عاملان حملات راکتی، در تعیین اهداف حمله اخیر از اطلاعات عراق استفاده نکرده است.
به نقل از خبرگزاری ناس، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، امروز (شنبه) استفاده از اطلاعات عراق در تعیین اهداف حمله بامداد جمعه به مرز سوریه و عراق را تکذیب کرد.
کربی در صفحه توئیتر خود نوشت: دولت عراق در روز‌ها و هفته‌های اخیر در حال تحقق برای شناسایی هویت عاملان حملات راکتی در اراضی این کشور بوده است، اما ما در تعیین اهداف خود در حملات آن شب استفاده نکردیم.
«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، صبح روز جمعه پس از حملات هوایی این کشور به مواضع الحشدالشعبی در مرز عراق و سوریه گفت: نیرو‌های آمریکایی حمله‌ای هوایی را با اتکا بر اطلاعاتی که طرف عراقی فراهم کرده بودند، انجام دادند.
وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: از اظهارات وزیر دفاع آمریکا در مورد تبادل اطلاعات برای حمله به برخی مواضع در خاک سوریه متعجب شدیم.
در این بیانیه آمده است: ما همزمان با تکذیب این موضوع، تاکید می‌کنیم که همکاری با نیرو‌های ائتلاف بین المللی محدود به اهداف تشکیل این ائتلاف که مخصوص مبارزه با داعش و تهدید آن علیه عراق است بوده و به شکلی است که حق حاکمیت و امنیت سرزمین‌های آن حفظ شود.
جنگنده‌های آمریکایی بامداد جمعه به مواضع گروه کتائب حزب الله در مرز عراق و سوریه حمله کردند که بر اساس اعلام دو مقام آگاه آمریکا مواضع نیرو‌های هم پیمان ایران در سوریه را بمباران کرده است.
رسانه صابرین نیوز وابسته به نیرو‌های مقاومت عراق نیز اعلام کرد جنگنده‌های آمریکایی یک ساختمان خالی و یک نقطه دیگر در مرز عراق و سوریه (بین البوکمال و القائم) را هدف قرار دادند. تاکنون در پی این حمله یک تن کشته و چند نفر دیگر زخمی شده اند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/261111/پنتاگون--از-اطلاعات-عراق-استفاده-نکرده‌ایم
بستن   چاپ