ایران پرسمان
خبر جدید از نتیجه بررسی لوایح FATF در مجمع
شنبه 9 اسفند 1399 - 11:24:24
ایران پرسمان - ایلنا / دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در حال حاضر و برای تصویبFATF پیشنهاد لازم از کمیسیون های مجلس به صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است، گفت: فعلا سه -چهار پیشنهاد در رابطه با اف ای تی اف توسط مجلس به مجمع تشخیص ارسال شده که پس از بررسی در نهایت مشخص خواهد شد کدام پیشنهاد رأی خواهد آورد.
محسن رضایی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه در حال حاضر کمتر مصوبه ارسالی از مجلس به مجمع قابلیت تصویب دارد افزود: در حال حاضر مجمع تشخیص مصلحت نظام اکثر مصوبات مجلس را در دستور کار دخالت نمی دهد این در حالی است که مجمع تشخیص تنها مصوباتی را بررسی می کند که دارای موضوعات راهبردی و مهم است.
مجمع تشخیص به جزئیات نمی پردازد
وی با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام تا جایی که امکان دارد در جزئیات مصوبات مجلس دخالت نمی کند، ادامه داد: اگرچه مجمع تشخیص به صورت راهبردی و در سطح کلان به موضوعات می‌پردازد اما در صورتی که تشخیص دهد مصوباتی ممکن است به جامعه و اقتصاد ملی کشور آسیب وارد کند،ترجیح می‌دهد که با سیاست های کلی نظام انطباق دهد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلح مصوباتی را که مغایر با سیاست‌های کلی نظام باشد را به شورای نگهبان اطلاع می دهد، بیان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوباتی مانند افزایش قیمت اینترنت و .... به دلیل جزیی بودن ورود نمی کند این در حالی است که مجلس و شورای نگهبان باید به این موضوعات بپردازند.
وی در ادامه به موضوع برگزاری انتخابات الکترونیک در سال آینده اشاره کرد و ادامه داد: موضوع برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک به آمادگی وزارت کشور و شورای نگهبان ارتباط دارد که در شرایط فعلی این دو بخش در حال رایزنی و صحبت کردن هستند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: در صورتی که شورای نگهبان و وزارت کشور آمادگی برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک را داشته باشند قطعا این مهم اتفاق خواهد افتاد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/261123/خبر-جدید-از-نتیجه-بررسی-لوایح-FATF-در-مجمع
بستن   چاپ