ایران پرسمان
دستگاه شکار حشرات با استفاده از جریان هوا در گناباد ساخته شد
يکشنبه 10 اسفند 1399 - 20:26:24
ایران پرسمان - ایرنا / عضو هیات علمی مجتمع آموزش عالی گناباد هدف از طراحی و ساخت این دستگاه را دستیابی به دانش فنی شکار حشرات بدون آسیب رساندن به آنها دانست.
دکتر مرتضی جوادپور افزود: برای آن که بتوان مطالعه دقیق‌تر بر انواع حشرات داشت تا متناسب با آن سم‌های مفید در عرصه کشاورزی تولید شود لازم است که حشرات به طور زنده و بدون آسیب شکار شوند و این دستگاه برای بررسی و مطالعات حشرات ناشناخته و یا بررسی آزمایشگاهی و کاربرد سمها بر روی آنها کاربرد دارد.
عضو هیات علمی مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: این دستگاه مشابه و نمونه خارجی دارد ولی نمونه داخلی ندارد و برای سازمان های تحقیقاتی، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و جهاد کشاورزی کارایی بسیار موثری دارد.
جوادپور افزود: عملکرد دستگاه شکار حشرات بر اساس جریان هواست و این جریان باید متعادل شود که هم حشره را شکار کند و هم آسیبی به حشره نرساند.
وی اضافه کرد: این دستگاه قابلیت حمل و شارژ شدن دارد و همچنین محفظه آزمایشی شفافی هم برای مشاهده حشره پس از شکار در دستگاه تعبیه شده است.
او ادامه داد: این دستگاه همه معیارهای استاندارد را داراست و به تازگی در اداره ثبت اختراعات و مالکیت صنعتی کشور به ثبت رسیده است.
مجتمع آموزش عالی گناباد دارای 2 هزار و 600 دانشجو در 22 رشته دانشگاهی با 45 عضو هیات علمی است و توان افزایش دانشجو تا سقف پنج هزار نفر را نیز دارد.
12 هزار دانشجو در 12 دانشگاه و مرکز آموزش عالی شهرستان گناباد مشغول به تحصیل هستند.
شهرستان 90 هزار نفری گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/261870/دستگاه-شکار-حشرات-با-استفاده-از-جریان-هوا-در-گناباد-ساخته-شد
بستن   چاپ