ایران پرسمان
افزایش شمار پناهندگان به ایتالیا
يکشنبه 10 اسفند 1399 - 23:06:33
ایران پرسمان - ایرنا / وزارت کشور ایتالیا اعلام‌کرد که طی دو ماه اول سال جاری میلادی ورود پناهجویان از طریق دریای مدیترانه به سواحل این کشور افزایش یافته‌است.
شمار پناهجویانی که از طریق قایق خود را از سواحل لیبی به ایتالیا می رسانند، در دو ماهه نخست سال جدید میلادی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
خبرگزاری د.پ.آ. آلمان امروز (یکشنبه) به نقل از سازمان بین المللی مهاجرت گزارش داد که به تازگی 15 نفر دیگر در آبهای مدیترانه جان خود را از دست داده اند. طبق گزارش سازمان ملل با احتساب این موارد، در سال جاری میلادی بیش از 170 نفر در مدیترانه مرکزی جان خود را از دست داده اند.
همچنین بنا بر اعلام وزارت کشور ایتالیا از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 4500 پناهجو با قایق وارد سواحل این کشور شده اند. این در حالی است که آمار دوره مشابه در سال گذشته حدود دو هزار 350 تن بوده است. ایتالیا اغلب مقصد افرادی است که از سواحل لیبی به قصد پناهنده شدن به اروپا و با قایق راهی دریا می شوند. لیبی در شمال آفریقا کشوری ترانزیتی برای مهاجران اروپا به شمار می رود.
در همین حال سازمان نجات دریایی آلمان (Sea-Watch) چند روزی است که با کشتی "Sea-Watch 3" در دریای مدیترانه دوباره فعالیت خود را آغاز کرده و طی این مدت چند صد نفر را از موجهای خروشان دریا نجات داده است.
به گزارش د.پ.آ. برای سومین روز متوالی کشتی Sea-Watch 3 مهاجران را در مدیترانه مرکزی از غرق شدن در دریا نجات داد. این سازمان مستقر در برلین در توییتی اعلام کرد که کشتی مذکور 73 نفر از جمله 16 زن و کودک را صبح روز یکشنبه سوار کرده است.
پیشتر نیز خدمه گزارش کرده بودند که در چهارمین ماموریت این کشتی 97 نفر به عرشه منتقل شده اند. به این ترتیب طی دو روز گذشته حدود 145 نفر از غرق شدن نجات یافته اند که افراد خردسال بی سرپرست نیز در میان آنها بوده اند.
کشتی "Sea-Watch 3" پس از هفت ماه توقف اجباری در بندر بوریانا اسپانیا، از روز پنجشنبه ماموریت جدیدی را آغاز کرده و در حدود 30 مایل دریایی از سواحل لیبی به جستجوی قایق های پناهجویان می پردازد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/261896/افزایش-شمار-پناهندگان-به-ایتالیا
بستن   چاپ