ایران پرسمان
حزب حاکم ارمنستان در صدد استیضاح رئیس‌جمهوری
يکشنبه 10 اسفند 1399 - 23:07:06
ایران پرسمان - ایرنا / یک نماینده مجلس ارمنستان و عضو حزب حاکم دولت موسوم به «گام من» اعلام کرد که احتمال دارد این حزب «آرمن سرکیسیان» رئیس جمهوری این کشور را به اتهام برگرداندن خودسرانه فرمان «نیکول پاشینیان» نخست وزیر برای برکناری فرمانده ارتش استیضاح کند.
«هواکیمیان» معاون حزب یاد شده روز یکشنبه در صفحه فیس بوک خود نوشت.رئیس جمهوری نمی تواند خودسرانه پیش نویس فرمان را به نهادی که آنها را پیشنهاد کرده است برگرداند. به طور خاص ، در این شرایط ، نخست وزیر ، در چارچوب اختیارات خود (ماده 155 قانون اساسی) ، پیشنهاد برکناری رئیس ستاد کل را داد اما رئیس جمهوری آن را برگرداند.
هواکیمیان خاطرنشان کرد: حتی فردی با خشن ترین افکار نمی تواند هیچ عنصر ضد قانون اساسی را در این روند ببیند. در واقع ، ما با یک سری اختیارات خودسرانه سوی رئیس جمهور روبرو هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی قفقاز این نماینده مجلس نماینده مجلس اطمینان دارد که اعمال خودسرانه اختیارات توسط سرکیسیان امنیت ارمنستان را به خطر می اندازد و می تواند اوضاع را بی ثبات کند.
هووکیمیان معتقد است ، بنابراین زمینه های واقعی برای شروع روند استیضاح رئیس جمهوری بر اساس نقض ماده 141 قانون اساسی ارمنستان وجود دارد.
دلیل طرح استیضاح آرمن سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان امتناع وی از امضای فرمان نیکول پاشینیان نخست وزیر برای برکناری ا«نیک گاسپاریان» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام شد.
تجمع های اعتراضی از صبح روز پنجشنبه هفته گذشته در ارمنستان پس از صدور بیانیه ای از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و تشویق نخست وزیر پاشینیان به کناره گیری شدت گرفت. نخست وزیر بیانیه ستاد کل را تلاش برای کودتای نظامی خواند.
نخست وزیر ارمنستان آنچه را که اتفاق افتاد، تلاش برای کودتای نظامی خواند، طرفداران خود را به خیابان ها آورد و در میدان جمهوری، جایی که ساختمان دولت واقع شده است، سخنرانی کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/261908/حزب-حاکم-ارمنستان-در-صدد-استیضاح-رئیس‌جمهوری
بستن   چاپ