ایران پرسمان
خطیب زاده: زمان برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی «بورل» را مناسب نمی‌دانیم
يکشنبه 10 اسفند 1399 - 23:07:17
ایران پرسمان - فارس / سخنگوی وزارت امور خارجه درباره زمان برگزاری جلسه غیررسمی درخصوص برجام گفت: ایران زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی توسط هماهنگ کننده اروپایی برجام مناسب نمی‌داند.
«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) در پی انتشار اخباری درباره مخالفت ایران با شرکت در نشستی با حضور آمریکا اعلام کرد با توجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی، جمهوری اسلامی ایران زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی توسط هماهنگ کننده اروپایی برجام مناسب نمی داند. 
خطیب زاده تاکید کرد: هنوز هیچ تغییری در مواضع و رفتار ایالات متحده صورت نگرفته و دولت بایدن نه تنها سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ را کنار نگذاشته، بلکه حتی تعهد خود به اجرای کلیات وظایفش در برجام و قطعنامه 2231 را اعلام نکرده است. 
سعید خطیب زاده گفت: اجرای تعهدات همه طرف ها در برجام موضوع مذاکره و بده بستان نیست و همه بده بستانها 5 سال پیش انجام شده است.
وی تصریح کرد: مسیر پیش رو بسیار روشن است: آمریکا باید به تحریم های غیرقانونی و یکجانبه خود خاتمه دهد و به تعهدات برجامی خود بازگردد. این امر نه به مذاکره احتیاج دارد نه به قطعنامه در شورای حکام! 
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران عمل را با عمل پاسخ خواهد داد و همان گونه که متناسب با رفع تحریم ها، به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت، به اقدامات و رفتارهای خصمانه نیز به همان شکل و صورت پاسخ خواهد داد. 
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به رایزنی های نزدیک خود با کشورهای عضو کنونی برجام و نیز با آقای جوزپ بورل به عنوان هماهنگ کننده برجام به صورت دوجانبه و چندجانبه ادامه خواهد داد.
به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز اخیرا درباره پیشنهاد بورل برای برگزاری نشست ایران و 1+5، با بیان اینکه نشست رسمی با آمریکا نخواهیم داشت به خاطر اینکه عضو برجام نیست، گفته بود: درباره یک نشست غیررسمی که آمریکا عضو نباشد و دعوت شود، در حال بررسی هستیم.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/261911/خطیب-زاده--زمان-برگزاری-جلسه-غیررسمی-پیشنهادی-«بورل»-را-مناسب-نمی‌دانیم
بستن   چاپ