ایران پرسمان
دادستان کل رژیم صهیونیستی: نتانیاهو حق ندارد خودسرانه عمل کند
سه شنبه 12 اسفند 1399 - 16:56:57
ایران پرسمان - ایسنا / دادستان کل رژیم صهیونیستی از تصمیم نخست وزیر این رژیم برای انتقال واکسن به برخی کشورها در ازای دستیابی به مزایایی از جمله عادی سازی روابط و انتقال سفارت خانه ها به قدس اشغالی انتقاد کرد.
به نقل از وبسایت اسرائیلی "وای نت"، آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی گفت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی حق ندارد خودسرانه در مورد کشورهایی که واکسن به آنها فرستاده خواهد شد، تصمیم گیری کند.
وی تاکید کرد، نخستین شرط انتقال هر نوع واکسن به کشورهای دیگر تایید این امر است که انتقال واکسن مطابق با قانون رژیم صهیونیستی موسوم به قانون "اموال دولت" و نیز مطابق با شروط موجود در قراردادهای منعقد شده با شرکت های سازنده این واکسن ها صورت بگیرد.
وی گفت، نتانیاهو باید با وزیر خارجه که می بایست مشارکت داشته و فهرست کشورهایی که واکسن به آنها ارسال خواهد شد، تایید کند، با وزیر دارایی که باید در جریان جوانب مربوط به بودجه و روند انتقال واکسن و هزینه آن قرار بگیرد، مشورت کند. همچنین لازم است لیست کشورهای مورد نظر برای انتقال واکسن به اطلاع کابینه وزارتی کوچک برسد.
مندلبلیت بر لزوم انتقال قانونی واکسن مطابق با توافقنامه های امضا شده با کشورهای خارجی و نیز در نظر گرفتن جنبه های تجاری تاکید کرد.
دفتر نتانیاهو اخیرا اعلام کرد که تصمیم گرفته مقداری واکسن به صورت نمادین به فلسطین و تعدادی از کشورهایی که درخواست کمک کردند، بفرستد. او سپس گفت که این تصمیم بدون مشورت با وزارت خارجه، ارتش، بهداشت، دستگاه قضایی و دادستانی کل گرفته شده است.
در پی این اظهارات جنجالی در محافل سیاسی رخ داد و دفتر نتانیاهو تصمیم گرفت تا زمان بررسی قانونی اقدام به ارسال واکسن را موقتا متوقف کند.
صحبت از حدود 45 هزار واکسن است که در ازای عادی سازی روابط یا انتقال سفارت خانه ها از تل آویو به قدس اشغالی به برخی کشورها فرستاده خواهد شد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این جنجال ها و اعتراضاتی که به تصمیم گیری شخصی وی در مورد انتقال واکسن به کشورها شد، گفت، این تعداد واکسن روی واکسن هایی که به اسرائیلی ها ارائه می شود، تاثیری ندارد. تعداد واکسن های ارسالی تنها به 30 هزار واکسن می رسد و در مقابل 12 میلیون واکسن وارد اراضی اشغالی شده است.
وی هدف از این جنجال ها را شکست طرح هایش عنوان کرد، طرح هایی که در راستای خدمت سیاسی و اقتصادی به اراضی اشغالی قرار دارند.
نتانیاهو گفت، هر روز و هر هفته با مسوولان شرکت های سازنده این واکسن ها برای تضمین تداوم انتقال آنها به اراضی اشغالی صحبت می کند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/262331/دادستان-کل-رژیم-صهیونیستی--نتانیاهو-حق-ندارد-خودسرانه-عمل-کند
بستن   چاپ