ایران پرسمان
محققان توصیه کردند؛ در همه گیری کرونا مراقب حساسیت فصلی باشید
سه شنبه 12 اسفند 1399 - 17:07:13
ایران پرسمان - سیناپرس / کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا توصیه هایی از قبیل استفاده از برخی داروها برای افرادی که در فصل بهار دچار حساسیت می شوند ارائه کرده تا بتوانند با این علائم کنار آمده و آنها را کاهش دهند.
 فصل بهار نزدیک است و حساسیت ها و آلرژی های بهاره و فصلی، افراد زیادی را دچار دردسر می کند. عطسه، سرفه، آبریزش بینی، خارش چشم و گرفتگی بینی علائمی هستند که در حساسیت های فصلی بهاره دیده می شود. از آن جهت که این علائم در بیماری کووید 19 نیز دیده شده و جهان هنوز درگیر این بیماری همه گیر است، دستورالعمل های کنترل این علائم در حساسیت می تواند در کنترل بیماری کووید 19 نیز مفید واقع شود. 
کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا (ACAAI) توصیه هایی برای کنار آمدن با این علائم دارد. اخیراً این رهنمود برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که از بیماران مبتلا به این آلرژی های فصلی مراقبت می کنند، منتشر شده است. 
دکتر لوز فوناسیر (Luz Fonacier) از کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا اعلام کرده که دستورالعمل مذکور این واقعیت را برجسته می کند که سرفه یکی از علائم رایج حساسیت فصلی است. بسیاری از مردم از این موضوع آگاهی ندارند و باید توجه داشته باشند که سرفه لزوماً از علائم کووید 19 نیست و می تواند بخشی از حساسیت فصلی یا آلرژی باشد.
این دستورالعمل توصیه می کند افراد از مصرف آنتی هیستامین های نسل اول مانند دیفن هیدرامین (بنادریل) و کلرفنیرامین (کلر-تریمتون) خودداری کنند. این داروها می توانند باعث خواب آلودگی و علائمی مانند خشکی دهان، خشکی چشم و یبوست شوند. در عوض، این کالج داروهای غیر آرامبخش مانند ستیریزین (Zyrtec)، لوو استیریزین (Xyzal)، فکسوفنادین، لوراتادین (کلاریتین) یا دسلوراتادین (کلارینکس) را توصیه می کند.
در این دستورالعمل ها اعلام شده است که در صورت داشتن علائم آلرژی مداوم، کورتیکواستروئیدهای استنشاقی مانند فلوتیکازون (Flovent)، مومتازون (Asmanex HFA)، بودزونید (Entocort) و تریامسینولون (Nasacort) موثرترین درمان محسوب می شود.به گزارش سیناپرس، اگر این علائم بر کیفیت زندگی افراد تأثیر می گذارد، درمان با این داروهای استنشاقی می تواند بسیار مفید باشد در ضمن می تواند به کنترل علائم همراه با آلرژی چشم نیز کمک کند.
در این دستورالعمل ها، داروی ضد احتقان خوراکی سودوافدرین (سودافد) می تواند به رفع گرفتگی بینی کمک کند، اما ماده اصلی ماده مت آمفتامین (meth) است. سودو افدرین عوارض جانبی زیادی از جمله بی خوابی، از دست دادن اشتها، تحریک پذیری و تپش قلب دارد. کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا به زنان باردار هشدار می دهد که از استفاده این دارو در دوران بارداری خودداری کنند.
فقدان مطالعات کافی به این معنی است که کالج نمی تواند در مورد روش های درمانی جایگزین مانند طب سوزنی یا داروهای گیاهی برای درمان التهاب مخاط بینی در اثر حساسیت فصلی توصیه کند.
برای افرادی که از نظر التهاب مخاط بینی در اثر حساسیت فصلی آزمایش می شوند معمولاً آزمایش آلرژی غذایی به طور همزمان برایشان انجام می شود، اما طبق دستورالعمل کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا نباید این کار را انجام داد زیرا آلرژی غذایی علائم التهاب مخاط بینی ایجاد نمی کند بلکه باید حساسیت به حیوانات خانگی، ریزگردها، درختان، علف های هرز و کپک را که به احتمال زیاد عامل آلرژی بینی هستند، مورد بررسی قرار داد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/262466/محققان-توصیه-کردند؛-در-همه-گیری-کرونا-مراقب-حساسیت-فصلی-باشید
بستن   چاپ