ایران پرسمان
جوان‌ترین شهید مدافع حرم ارتش
چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 11:06:27
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / سروان شهید مجتبی یداللهی منفرد جوان‌ترین شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران است متولد 1370 است که در سن 24سالگی به شهدای مدافع حرم پیوست.
او که یکی از تکاوران زبده تیپ 65 نوهد (نیروی مخصوص ارتش جمهوری اسلامی) از اهالی تهران بوده است، داوطلبانه برای دفاع از حریم آل الله در سوریه حضور پیدا کرد و کنار سایر همرزمانش به شهادت رسید.
همرزم شهید مجتبی یداللهی منفرد می‌گوید که روز 19 فروردین بود که ما داخل مقر خودمان در روستای قلعجیه مشغول امورات جاری بودیم که صدای ماشین آمد و متوجه شدیم که مهمان داریم.
شهید مجتبی یداللهی و سرهنگ علی زمانی که فرمانده گردان حضرت قاسم (علیه السلام) در زیتان بودند برای سرکشی و احوال‌پرسی به مقر ما آمده بودند. ورود مجتبی و سایر رفقا مقارن شده بود با نماز ظهر و عصر.
بعد از اقامه نماز جماعت با کلی خنده و شوخی ناهار را با همدیگر خوردیم و صحبت کردیم که در بین صحبت او یک مطلبی ذهن مرا به خود مشغول کرد و با حالت جدی رو به من کرد و گفت: حاج مجتبی اگر زنده برگردم ایران و دوباره برگردم به سوریه، دیگر مسئولیت نفرات قبول نمی‌کنم، فقط نوکری رزمنده را می‌کنم.
چون برای من تحمل این بار مسئولیت حفظ جان نفرات خیلی سخت است و من وقتی می‌بینم از رزمنده‌های تحت امر من کسی مجروح می‌شود دیگر خواب و خوراک ندارم و از وقتی که به این منطقه آمدم تمام تلاشم بر این بوده کسی از رزمنده‌های تحت امر من مجروح نشود.

ایران پرسمان

21 فروردین ماه سال 1395 شاید روزی تلخی برای همرزمان و دوستان مجتبی بود چراکه او و 4 نفر از همرزمانش در تیپ 65 نوهد در این روز در عملیات نیروهای مقاومت در منطقه عملیاتی حلب حاضر شده و بر اثر اصابت تیر مستقیم به ناحیه پهلو همگی به شهادت رسیدند.
منابع: باشگاه خبرنگاران - تسنیم

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/262726/جوان‌ترین-شهید-مدافع-حرم-ارتش
بستن   چاپ