ایران پرسمان
هشدار 32 نهاد آمریکایی به جو بایدن درباره تاخیر در بازگشت به برجام
چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 22:44:05
ایران پرسمان - تعدادی از سازمان‌‌ها و نهادهای آمریکا در نامه‌ای از جو بایدن خواسته‌اند تا به سرعت به برجام برگردد. این نهادها هشدار دادند که بازگشت به این توافق با گذشت زمان دشوارتر خواهد شد.

به گزارش جام نیوز ، 32 نهاد آمریکایی روز چهارشنبه 3 مارس (13 اسفند) در نامه‌ای، از دولت ترامپ که از توافق هسته‌ای خارج شد و سیاست «فشار حداکثری» را در پیش گرفت انتقاد کردند. آن‌ها تاکید کردند برای رسیدن به یک توافق جدید با ایران باید این رویکرد خیلی سریع تغییر کند.
آن‌ها تاکید کردند که بازگشت به توافق هسته‌ای سال 2015 با ایران، یکی از وعده‌های انتخاباتی جو بایدن بوده تا این کشور را از «یک جانبه‌گرایی جنگ طلبانه دونالد ترامپ» دور کند.
در این نامه اضافه شده است: «تشدید تنش‌های اخیر در فعالیت‌های نظامی بین ایالات متحده آمریکا و نیروهای نیابتی تحت حمایت ایران در سوریه و عراق نشان می‌دهد که یک اقدام جدید تا چه میزان ضروری است.»
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا شرط بازگشت این کشور به برجام را بازگشت ایران به تعهدات هسته‌ای خود عنوان کرده است.
به نوشته یورونیوز، نهادهایی که به دولت بایدن نامه نوشته‌اند تاکید دارند که این موضع گیری می‌تواند مانع از انجام مذاکرات شود.
در این نامه برخی از «تحولات مختلف» در طی هفته‌های اخیر «دلگرم کننده» توصیف شده است. با این وجود این نهادها تاکید کرده‌اند که ایالات متحده آمریکا ابتدا توافق هسته‌ای را نقض کرد: «بنابراین منطقی است که انتظار داشته باشیم که آمریکا دست کم همزمان با ایران گام‌هایی را برای بازگشت به توافق هسته‌ای بردارد.»
سازمان‌های «آنسوی بمب»، «دفاع مشترک»، «دموکراسی برای آمریکا»، «مبادله جهانی»، «حرکت»، «شورا برای جهانی قابل زیست»، «اقدام نایاک»، «بنیاد جامعه باز»، «پزشکان برای مسئولیت اجتماعی»، «کلیسای پروتستان آمریکا»، «پروژه امنیت ملی ترومن»، «بدون جنگ پیروز شوید» و … از جمله نهادهای امضا کننده این نامه هستند.
106

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/263089/هشدار-32-نهاد-آمریکایی-به-جو-بایدن-درباره-تاخیر-در-بازگشت-به-برجام
بستن   چاپ