ایران پرسمان
درخواست ادامه حضور گارد ملی آمریکا در واشنگتن
پنجشنبه 14 اسفند 1399 - 22:15:53
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / پلیس کنگره آمریکا خواستار حضور گارد ملی ایالات متحده تا دو ماه دیگر برای محافظت از ساختمان کنگره در برابر حمله احتمالی شده است.
آسوشیتدپرس در گزارش امروز (پنج‌شنبه) خود اعلام کرد پلیس کنگره آمریکا خواستار ادامه حضور نیرو‌های گارد ملی در واشنگتن دی‌سی تا 2 ماه آینده به دلیل نگرانی‌ها درباره احتمال حمله به ساختمان کنگره شده است.
مقامات دفاعی آمریکا گفتند این درخواست از سوی پنتاگون نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
هزاران نفر از طرفداران ترامپ دو هفته پیش از برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، و به منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره در واشنگتن دی‌سی حمله کردند.
پس از آن ترامپ به اتهام «تحریک به شورش» برای دومین‌بار در کنگره محاکمه شد؛ اما در جریان بررسی دومین استیضاحش و با رأی‌گیری سناتور‌ها، با 57 رأی به مجرم بودن و 43 رأی به بی‌گناه بودن، از اتهامات وارده تبرئه شد.
اما روز گذشته نیز اداره پلیس کنگره آمریکا اعلام کرد هشداری مبنی بر احتمال حمله به کنگره از سوی «گروهی از شبه‌نظامیان» دریافت کرده است.
این مسئله باعث شد تا مجلس سنا و کنگره آمریکا برنامه‌های امروز (پنج‌شنبه) خود را با شتاب بیشتری، در روز گذشته انجام دهند تا امروز ساختمان کنگره خالی بماند. به‌طور مثال قانونی با نام قانون «جورج فلوید، عدالت پلیس» که قرار بود امروز علیه سوءرفتار پلیس علیه مردم تصویب شود، روز چهارشنبه به وقت محلی به رأی گذاشته و تصویب شد.
پیش‌تر نیز اعلام شده بود 5 هزار عضو گارد ملی آمریکا در نزدیکی کنگره در «واشنگتن دی‌سی» به حالت آماده باش درآمده‌اند.
در آمریکا گروهی راستگرای افراطی و هوادار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور، با نام «کیو-اِنان» بر این باورند که در تاریخ 4 مارس ترامپ بار دیگر رئیس‌جمهور آمریکا خواهد شد.
هنوز مشخص نیست که آیا آشکارا تهدیدی علیه کنگره صورت گرفته است یا خیر، اما تاریخ چهارم مارس برای طرفداران توطئه «کیو-اِنان» بسیار حائز اهمیت است، زیرا قبل از آنکه متمم 20 قانون اساسی آمریکا، تاریخ تحلیف ریاست‌جمهوری را به 20 ژانویه انتقال دهد، مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری آمریکا در تاریخ 4 مارس برگزار می‌شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/263386/درخواست-ادامه-حضور-گارد-ملی-آمریکا-در-واشنگتن
بستن   چاپ