ایران پرسمان
عبدی: یافته های نظرسنجی دانشگاه آمریکایی عجیب است
پنجشنبه 14 اسفند 1399 - 23:10:29
ایران پرسمان - الف /متن پیش رو در الف منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
مدتی پیش یافته های نظرسنجی دانشگاه مریلند آمریکا منتشر شد که در آن 72 مردم موافق مصوبه هسته ای مجلس بودند. عباس عبدی تحلیلگر سیاسی در اعتماد نوشت: «مطالعات موجود نشان می‌دهد که به جز توافق بر وضعیت بد اقتصادی کشور و سایر امور مشابه، در هیچ موضوع دیگری چنین حدی از توافق در میان مردم ایران وجود ندارد.
به علاوه میزان اطلاع مردم از مصوبات دولت یا مجلس بعید است که در شرایط عادی حتی به 20 تا 25درصد هم برسد، مگر در موضوعاتی که به نحوی با زندگی روزمره مردم مربوط شود و بازتاب گسترده‌ای پیدا کنند، مثل گران کردن بنزین. حتی در ماجرای آبان 1398 نیز شاهد آن هستیم که حدود 10درصد مردم اصلا پیگیر ماجرا نبودند، چه رسد به این مصوبه که بعید است حتی 20درصد مردم از آن اطلاع داشته باشند.
جالب اینکه در آخرین نظرسنجی انجام شده، حدود 15درصد مردم فردی مثل آقای ظریف را نمی‌شناسند! کسی که 8 سال است هر روز در تیتر اخبار مهم کشور است و کافی است فقط نام او را بدانند، این رقم برای قالیباف 8درصد، برای لاریجانی 21درصد و برای رضایی 22درصد است. حالا با این ملاحظات چگونه ممکن است که صددرصد مردم از این مصوبه مطلع باشند! البته بنده نظرسنجی این دانشگاه امریکایی!! را نخوانده‌ام و اطلاعی ندارم که جزییات آن چیست؟»

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/263401/عبدی--یافته-های-نظرسنجی-دانشگاه-آمریکایی-عجیب-است
بستن   چاپ