ایران پرسمان
هند، کارمندان توئیتر، فیسبوک و واتس‌اپ را تهدید به بازداشت کرد
شنبه 16 اسفند 1399 - 11:25:59
ایران پرسمان - ایسنا / مقام‌های هند تهدید کرده‌اند که کارمندان فیسبوک، توئیتر و واتس‌اپ را در واکنش به بی اعتنایی آنها به درخواست‌های دولت برای ارائه داده‌ها و حذف اطلاعات مربوط به اعتراضات در جریان کشاورزان، بازداشت می‌کنند و به حبس می‌اندازند.
به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، برخی هشدارهای مکتوب ارسالی از سوی مقام‌های هندی برای این رسانه‌های اجتماعی شامل اطلاعاتی درباره کارمندان آنها مستقر در هند است که ممکن است بازداشت شوند.
یکی از سخنگوهای واتس اپ گفت، این شرکت درخواست‌ها برای ارسال داده‌ها را که مطابق با استانداردهای شناخته شده بین‌المللی از جمله حقوق بشر، تشریفات قانونی و اجرای قانون باشد، برآورده می‌کند.
سخنگوی فیسبوک نیز بیانیه‌ای مشابه صادر کرده و یکی از نمایندگان توئیتر نیز گفت که این کمپانی همچنان مدافع اولویت‌های اصلی اینترنت آزاد است.
کشاورزان هندی بیش از سه ماه است که علیه سه قانون جدیدی که قیمت خرید حداقلی محصولات کشاورزی توسط دولت را متوقف می‌کند، دست به اعتراض زده‌اند.
کشاورزان هندی خواستار لغو سه قانون دولت برای بخش کشاورزی هستند و می‌گویند، این قوانین به آنها ضرر می‌زند و به نفع کمپانی‌های بزرگ است.
دولت نارندرا مودی، نخست وزیر که سپتامبر گذشته میلادی این قوانین را ارائه کرده، پیشنهاد تعویق آنها را داده اما از لغو آنها امتناع کرده و می‌گوید، این قوانین به کشاورزان کمک می‌کند تا با قیمت بهتری محصولات خود را بفروش برسانند.
دو طرف چندین دور مذاکره داشتند اما به نتیجه‌ای نرسیدند و اتحادیه‌های کشاورزی وعده داده‌اند تا اعتراضات را تا زمان رسیدن به نتیجه مناسب ادامه دهند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/263799/هند،-کارمندان-توئیتر،-فیسبوک-و-واتس‌اپ-را-تهدید-به-بازداشت-کرد
بستن   چاپ