ایران پرسمان
ارتش پاکستان 8 تروریست را در وزیرستان کشت
شنبه 16 اسفند 1399 - 21:39:49
ایران پرسمان - ایرنا / ارتش پاکستان روز شنبه از کشته شدن 8 تروریست شامل سه نفر از سرکرده‌های گروه غیرقانونی تحریک طالبان در "وزیرستان شمالی" واقع در شمال غرب این کشور خبر داد.
به گزارش منابع رسمی پاکستان، ارتش این کشور امروز دست به دو عملیات جداگانه اطلاعاتی و ضربتی علیه عناصر تروریستی در وزیرستان شمالی زد.
روابط عمومی ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی با یورش به مخفی‌گاه تروریست‌ها و طی تبادل آتش با آنان، 8 تن از تروریست‌ها را کشتند.
بر این اساس ، در میان کشته‌شدگان 3 نفر از سرکردگان تحت تعقب گروه تروریستی "تحریک طالبان" قرار دارند که از سال 2009 در بسیاری از حملات انتحاری و عملیات مسلحانه علیه غیرنظامیان و نیروهای ارتش در پاکستان دست داشتند.
وزیرستان شمالی و جنوبی سال‌ها مرکز درگیری نیروهای ارتش پاکستان با عناصر تروریستی بود اما عملیات‌نظامی این کشور برای پاکسازی این مناطق از وجود تروریست‌ها با موفقیت نسبی همراه بود با این حال جولان تروریست‌ها در این مناطق همچنان ادامه دارد.
از آغاز سال 2021 تاکنون ده‌ها فقره درگیری مسلحانه نیروهای ارتش و عناصر تروریستی و همچنین یورش شبه نظامیان به مواضع نیروهای امنیتی در مناطق وزیرستان شمالی و جنوبی گزارش شده است که طی آن ده‌ها تروریست کشته شده و ارتش پاکستان نیز تلفات داده است. 

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/264121/ارتش-پاکستان-8-تروریست-را-در-وزیرستان-کشت
بستن   چاپ