ایران پرسمان
اروپایی‌ها علاقمند به دریافت واکسن‌ کرونای روسی
يکشنبه 17 اسفند 1399 - 14:19:55
ایران پرسمان - ایرنا / میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین روز یکشنبه اعلام کرد که بسیاری از نمایندگان جامعه دیپلماتیک اروپا در وین و اعضای سازمان های مختلف بین المللی نسبت به واکسینه شدن با واکسن های روسی تمایل نشان داده اند.
به نقل از خبرگزاری تاس، این مقام روسی در پیامی توئیتری نوشت: بسیاری از همکاران از بخش های دیپلماتیک در وین و همچنین از سازمان های (بین المللی) محلی نسبت به دریافت واکسن های روسیه ابراز علاقمندی کرده اند.
دیپلمات مزبور در عین حال تاکید کرد که کار در مورد این موضوع در جریان است اما مدتی زمان می برد و تا حدی به مقام های اروپایی بستگی دارد.
آژانس دارویی اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که روند بررسی واکسن اسپوتنیک وی روسیه را آغاز کرده است.
این نهاد تاکید کرد کارشناسان در مرحله بررسی، مطابقت این واکسن با معیارهای اثربخشی، ایمنی و کیفیت اتحادیه اروپا را مورد ارزیابی قرار می دهند.
در همین حال، «کریل دمیتریف» رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت که موافقت آژانس دارویی اروپا امکان رساندن واکسن اسپوتنیک وی به ساکنان اتحادیه اروپا از ژوئن 2021 را فراهم می کند.
پیشتر گزارش شد که شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به صورت انفرادی و بدون آنکه منتظر تائید آژانس دارویی اروپا بمانند، استفاده از واکسن اسپوتنیک وی را تصویب کرده اند. در حال حاضر، این واکسن در مجارستان و اسلواکی به ثبت رسیده است.
اسپوتنیک وی جزو سه واکسن برتر ضد ویروس کرونا در سراسر جهان است که تائیدیه لازم را دریافت کرده است.
تاکنون 45 کشور با مجموع جمعیت بیش از 1.1 میلیارد نفر استفاده از این واکسن را مورد تایید قرار داده اند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/264372/اروپایی‌ها-علاقمند-به-دریافت-واکسن‌-کرونای-روسی
بستن   چاپ