ایران پرسمان
کودک و نوجوان/ داستانی تصویری با رویکرد زیست‌محیطی
يکشنبه 17 اسفند 1399 - 14:20:41
ایران پرسمان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

آخرین خبر / لوراکس موجودی خیالی، سفیر دوستی با طبیعت و یکی از قهرمان‌های دکتر زئوس است که داستانش را می‌توانید در مجموعه‌ی "قصه های یک جورکی" با ترجمه‌ی رضی_هیرمندی بخوانید.
داستانی تصویری با رویکرد زیست‌محیطی که پُر از کلمات و موجودات عجیب و جدید است. قصه‌ی آن هم درباره‌ی وانسلر پیر است که در جوانی‌اش با قطع درختان و راه‌اندازی یک کارگاه باعث آلودگی زمین و آب و به هم خوردن اکوسیستم می‌شود.
خواندن این کتاب برای پنج تا پنجاه‌ساله‌ها لذت‌بخش است و امکان خوبی برای گفت‌وگو با کودکان فراهم می‌کند. اگر پدر و مادر یا معلم هستید، می‌توانید بعد از خواندن داستان، درباره‌ی سرزمین لوراکس با کودکان گفت‌وگو کنید و آن‌ها را ترغیب کنید تا نقشه‌ی این سرزمین را بکشند؛ درخت‌ها و دریاچه و کارخانه و همه‌ی چیزهایی که فکر می‌کنند، آنجا باشد. سپس، درباره‌ی این صحبت کنید که آیا فرزندتان یا دانش‌آموزتان دوست دارد در چنین جایی زندگی کند؟ چرا؟
بپرسید نظرش درباره‌ی لوراکس و وانسلر چیست؟ رفتار لوراکس درست است یا وانسلر؟ چرا؟ چرا وانسلر به حرف لوراکس گوش نمی‌کند؟ اینکه لوراکس سخنگوی درختان است، یعنی چی؟ چرا لوراکس از طرف درختان صحبت می‌کند؟
چرا مهم است که به‌خاطر دیگران حرف بزنیم؟ تا به حال پیش آمده که شما به خاطر شخص دیگری صحبت کرده باشید؟ آیا شخص دیگری به‌ خاطر شما صحبت کرده است؟
برگرفته از اینستاگرام ofoqkidsandteens

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/264389/کودک-و-نوجوان--داستانی-تصویری-با-رویکرد-زیست‌محیطی
بستن   چاپ