ایران پرسمان
کاهش محبوبیت حزب مرکل در سال کرونایی آلمان
يکشنبه 17 اسفند 1399 - 17:46:22
ایران پرسمان - ایرنا / برای نخستین‌بار از زمان همه‌گیری کرونا، محبوبیت ائتلاف حاکم آلمان به کمتر از میزان آرای کسب ‌شده این ائتلاف در انتخابات پارلمانی این کشور یعنی به 32 درصد رسید.
نارضایتی از سیاست های کرونایی دولت «آنگلا مرکل» به کاهش محبوبیت ائتلاف حاکم آلمان انجامیده است. خبرگزاری د. پ.آ. آلمان امروز (یکشنبه) با اشاره به این که این روزها اوضاع برای اتحادیه احزاب حاکم (دموکرات و سوسیال مسیحی) خوب پیش نمی رود نوشت: این دو حزب در حال از دست دادن محبوبیت خود در بین رای دهندگان هستند. با این حال حزب سوسیال دموکرات رقیب سنتی آنها، به دلیل حضور در دولت ائتلافی نمی تواند از این مزیت بهره مند شود. اما احزاب دیگر در حال بدست آوردن موقعیت بهتری هستند.
نظرسنجی های جدید نشان می دهد محبوبیت اتحادیه احزاب مسیحی همچنان در کارزارهای انتخاباتی کاهش می یابد به طوری که برای اولین بار از اواخر مارس سال گذشته(فروردین)، میزان محبوبیت آنها با دو درصد کاهش به 32 درصد رسیده و بنابراین کمتر از نتیجه انتخابات پارلمانی فدرال (32.9) شده است.
در همین حال حزب سوسیال دموکرات با کسب 16 درصد از نظرسنجی هفتگی انجام شده توسط موسسه افکارسنجی «کانتار» و روزنامه بیلد، همانند حزب چپ ها (با 9 درصد) بدون تغییر باقی ماند. این در حالی است که محبوبیت احزاب سبزها (19 درصد)، آلترناتیو برای آلمان (10 درصد) و دموکرات آزاد (با 9 درصد) هرکدام نسبت به هفته گذشته یک درصد افزایش یافته است.
از زمان آغاز بحران کرونا نارضایتی از سیاست های دولت و تدابیر کرونایی موجب شده که نظرسنجی به ضرر احزاب حاضر در دولت ائتلافی رقم بخورد. در حال حاضر به دلیل نگرانی از موج جدید ویروس جهش یافته کرونا در آلمان، محدودیت های شدید کرونایی در این کشور به اجرا گذاشته شده است.
جدیدترین آمارهای رسمی از ابتلای 2 میلیون و 502 هزار و 122 نفر در آلمان به کرونا حکایت دارد که از این میان 72 هزار و 470 نفر جان باخته و 2 میلیون و 304 هزار و 300 نفر نیز بهبود یافته اند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/264499/کاهش-محبوبیت-حزب-مرکل-در-سال-کرونایی-آلمان
بستن   چاپ